Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. UFUK FATİH KÜÇÜKALİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Tasarım öğelerini tanıtmak ve Görsel Tasarım ilkelerini kavratıcı uygulamalar yaptırarak görsel yaratıcılığı geliştirmek. Düşünsel olanı görsele dönüştürme beceri ve bakış açısını kazandırmak.
Dersin İçeriği Görsel tasarımın öğe ve ilkeleri çerçevesinde uygulamalar yapılacaktır. Görsel Tasarımın öğeleri: Çizgi, Şekil, Doku, Alan, Boyut, Renk ve Değer. Görsel Tasarımın Temel İlkeleri: Denge, Oran ve Hiyerarşi, Bütünlük, Devamlılık, Vurgu gibi ilke ve öğeler etrafında boyutlu ve kağıt üzerinde çeşitli çalışmalar yapılacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Çeşitli karakterde çizgiler, çizgisel etkiler (sürekli-süreksiz)
3Çizgi (Eğri, doğru)
4Çizgi (Düşey, yatay, eğik, düz)
5Ölçü-Doku
6Biçim-Ölçü-Doku
7Biçim
8Biçim-Ölçü
9Nokta- Çizgi- Biçim-Ölçü (Zıtlık)
10Şekil- Zemin- Ölçü (Örtme)
11Şekil- Zemin (Saydamlık)
12Şekil- Zemin- Ölçü- Değer (Derinlik- Hiyerarşi)
13Şekil- Zemin (Çizgisellik)
14Şekil- Zemin (Etkili Çevre)

Kaynaklar

1- Çetinkaya, Ç. (2014). Basic Design Education Parameters In Turkey. Humanitas, 2(4), 31.
2- Sarıoğlu Erdoğdu, G. P. (2016). Temel tasarım eğitimi: Bir ders planı örneği.
3- Esen, E., Elibol, G. C., & Koca, D. (2018). Basic Design Education and Bauhaus. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, (8), 1.
4- Dohn, N. B., Hansen, J. J., & Goodyear, P. (2020). Basic design principles for learning designs to support knowledge transformation. In Designing for Situated Knowledge Transformation (pp. 160-179). Routledge.