Ders Planı / MİMARİ TASARIM YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. HATİCE FULYA CEBECİOĞLU AVCI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Tasarım felsefesi bağlamında, tasarım sürecini değerlendiren, yönlendiren etkenleri irdelemek ve tasarım nesnesini, ilgili disiplinler çerçevesinde değerlendirmek üzere, temel kavramları incelemek ve mimari planlama sürecine yön veren ilkeleri çözümleme yetisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Mimari tasarım sürecinin, bağlam, işlev, malzeme ve strüktür ile bütünlük ana başlıklarıyla incelenmesi. Her bir içeriğin alt başlıkları ve birbirleriyle ilişkilerinin kurulmasına yönelik, değerlendirme çalışmalarının yapılamsı. Temel mimarlık kavramlarının tarih-kuram kapsamında incelenmesi ve örneklenmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş ve Konunun Tanıtılması
2“Precedents in Architecture” kitabının “Analysis” adlı 1. Bölümünün hatırlanması ve irdelenmesi
3“Precedents in Architecture” kitabının “Formative Ideas” (Biçimlendirme Fikirleri) adlı 2. Bölümünün genel tanıtımı ve irdelenmesi
4Plan to Section or Elevation / Plan-Kesit-Cephe İlişkileri
5Unit to Whole / Birim(den) Bütün(e) İlişkisi
6Repetitive to Unique / Tekrarlama İle Özgünlük
7Additive and Subtractive / Ekleme ve Çıkarma
8ARA SINAV
9Symmetry and Balance / Simetri ve Denge
10Geometry / Geometri
11Configuration Patterns / Konfigürasyon Kalıpları
12Progressions / (Fikrin, düşüncenin) Geliştirilmesi
13Reduction / (Öze) İndirgeme
14Dersin Genel Özeti

Kaynaklar

1- Clark, R.H., Pause, M., 2005, Precedents in Architecture-Analytic Diagrams, Formative Ideas and Partis, Third Edition, Wiley