Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. VELİ RAUF VELİBEYOĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İletişim Teknikleri II dersi, öğrencilere mimari tasarımlarını daha etkili ve çarpıcı bir şekilde sunabilmeleri için dijital görselleştirme araçlarına odaklanmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, dersin amacı öğrencilere Photoshop'u kullanarak mimari görselleştirmeyi öğretmek ve Lumion'u kullanarak gerçekçi renderlar ve animasyonlar oluşturabilme becerilerini kazandırmaktır. Photoshop bölümünde, öğrenciler temel araçlar ve tekniklerle tanışacaklar ve mimari çizimleri dijital ortamda düzenleyip iyileştirebilecekleri becerileri geliştireceklerdir. Aynı zamanda, Photoshop kullanarak sunum paftaları oluşturma süreci ele alınacak ve öğrencilere görsel hiyerarşi kurma ve etkili kompozisyon oluşturma konularında rehberlik edilecektir. Lumion bölümü ise, öğrencilere 3D modellemelerini Lumion'a entegre etme, malzeme ve ışık ayarları yapma, ardından etkileyici renderlar ve animasyonlar oluşturma konularında pratik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere kendi projelerini bu araçlarla görselleştirme ve profesyonel sunumlar yapma yetenekleriyle donatarak, mimarlık alanında modern iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanabilmelerine katkıda bulunmayı hedefler.
Dersin İçeriği İletişim Teknikleri II dersinin revize edilmiş içeriği, öğrencilere mimari tasarımlarını dijital ortamda etkili bir şekilde ifade etme yetenekleri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, dersin içeriği şu ana başlıkları içermektedir: 1. Photoshop ile Mimari Görselleştirme: Bu bölümde, öğrencilere Photoshop'un temel araçları ve teknikleri öğretilerek, mimari çizimlerin dijital düzenlemesi ve geliştirilmesi konusunda beceriler kazandırılacaktır. Renklendirme, gölgeleme ve ışık efektleri gibi unsurlar kullanılarak, öğrenciler mimari projelerini görsel olarak zenginleştirme yetenekleri geliştireceklerdir. 2. Sunum Paftası Oluşturma: Bu bölümde, öğrencilere Photoshop'ta katman kullanımı, düzenleme teknikleri ve mimari projelerin etkili bir şekilde sunulması için pafta oluşturma konularında rehberlik edilecektir. Görsel hiyerarşi kurma, kompozisyon oluşturma ve profesyonel sunum becerileri bu bölümde vurgulanacaktır. 3. Lumion ile Render ve Animasyon Oluşturma: Lumion bölümü, öğrencilere 3D modellemelerini Lumion ortamına entegre etme, malzeme seçimi, ışıklandırma ayarları ve atmosfer kontrolü gibi konularda yetkinlik kazandıracaktır. Bu aşamada öğrenciler, mimari projelerini gerçekçi renderlar ve etkileyici animasyonlarla hayata geçirme becerilerini geliştireceklerdir. 4. Proje Uygulamaları ve İnceleme: Dersin son bölümü, öğrencilere kendi mimari projelerini Photoshop ve Lumion kullanarak görselleştirmeleri için pratik bir platform sağlayacaktır. Grup çalışmaları ve projelerin eleştiri süreçleri, öğrencilerin öğrendikleri becerileri pekiştirmelerine ve geliştirmelerine olanak tanıyacaktır. Bu içerik, öğrencilere mimari görselleştirme alanında geniş bir perspektif sunarak, dijital iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş, dersin içeriğinin anlatılması
2AutoCAD programı üzerinden kırma çatı üst ve yan görünülşeri ile SkethUp programında kırma çatı modellemesi.
3AutoCAD programı üzerinden kırma çatı teknik plan çizimi.
4HAZIRLIK ÇALIŞMALARI TESLİMİ (Preliminary Research) (4.a)
5AutoCAD programı üzerinden kırma çatı teknik kesiti çizimi.
6Photoshop ortamına giriş, pafta tasarımı ve plan görselleştirme.
7ARA SINAV DÖNEMİ ÖNCESİ ARA TESİM, 1. ARA TESLİM ve AÇIK ELEŞTİRİ TOPLANTISI (4.b ve 4.h) ARA SINAV DÖNEMİ ÖNCESİ ESKİZ ÇALIŞMASI, 1. ESKİZ (4.c)
8ARA SINAV HAFTASI
9Photoshop ortamında kesit ve görünüş görselleştirme ile materyal atama.
10Photoshop ortamında perspektif olarak mekan oluşturma.
11Storyboard konu anlatımı ve projeler üzerinden kamera açılarının belirlenmesi.
12Lumion ortamına giriş, malzeme atama ve render teknikleri. Lumion ortamında animasyon oluşturma teknikleri.
13FİNAL SINAV DÖNEMİ ÖNCESİ ESKİZ ÇALIŞMASI, 2. ESKİZ (4.e) FİNAL SINAVI DÖNEMİ ÖNCESİ ARA TESİM, 2. ARA TESLİM-SUNUM ve AÇIK ELEŞTİRİ TOPLANTISI (4.d ve 4.h)
14FİNAL PROJELERİNİN TESLİM STANDARTLARINA GÖRE TESLİM EDİLMESİ (4.f)

Kaynaklar

"Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray" by Markus Kuhlo and Enrico Eggert:

Bu kitap, mimari görselleştirmeye odaklanarak 3ds Max ve V-Ray kullanımını detaylı bir şekilde ele alır.
"Photoshop for Architects" by Scott Onstott:

Scott Onstott'un bu kitabı, mimarlar için Photoshop'un temel ve ileri düzeydeki kullanımlarını anlatarak mimari görselleştirmeye odaklanır.
"Lumion 3D Best Practices" by Ciro Cardoso:

Bu kaynak, Lumion kullanımında en iyi uygulamaları ve ipuçlarını içerir, özellikle 3D görselleştirmeler ve animasyonlar üzerine odaklanır.
Online Ders Materyalleri:

Udemy, Coursera ve LinkedIn Learning gibi platformlarda bulunan çeşitli online dersler, öğrencilere Photoshop ve Lumion gibi araçları kullanma konusunda interaktif bir öğrenme deneyimi sunabilir.
Video ve Tutorial Kaynakları:

YouTube ve diğer online video platformlarındaki mimari görselleştirme konulu tutorial videoları, öğrencilere pratik beceriler kazandırmak adına faydalı olabilir.
Endüstri Standartları ve Pratik Rehberler:

AIA (American Institute of Architects) ve benzeri kuruluşların yayınladığı standartlar ve mimarlık pratiği ile ilgili rehberler, öğrencilere sektördeki beklentileri anlamalarına yardımcı olabilir.