Ders Planı / TURİZM PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı pazarlama disiplininin temel ilkelerini öğrenciye kavratmak, hizmet pazarlaması kapsamında turistik ürün ve değerlerin ekonomik fayda sağlayacak şekilde sunumunun yapılmasını öğretmektir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği;pazarlama disiplinine ilişkin temel kavram ve tanımlar, pazarlama karması, ürün-hizmet kavramı, pazarlamanın çeşitleri ve özellikleri, pazarlama çabalarına etki eden iç ve dış etkenler ve bunların içerikleri konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlama Kavramı Ve Hizmet Pazarlaması
2Turizm Pazarlaması Ve Özellikleri
3Turizm Pazarı Ve Pazar Bölümleme Koşulları
4Pazarlama Karma Elemanları- Ürün
5Tutundurma
6Fiyat
7Dağıtım
8İnsan
9İnsan-Tüketici hakları
10Fiziksel Kanıtlar
11Fiziksel Kanıtlar
12Süreçler
13Pazarlama açısından bir bölgeyi turistik merkez yapan özellikler
14E-pazarlama

Kaynaklar

1- Ders notları, slaytlar