2023-2024 AJANSLARDA ETKİLİ MARKA YÖNETİMİ

"REKLAM ÜZERİNE KONUŞMALAR" SERİSİ DEVAM EDİYOR!

İstanbul Aydın Üniversitesi Reklam Atölyesi tarafından düzenlenen "Reklam Üzerine Konuşmalar" serisinin bahar dönemindeki ilk etkinliği keyifli bir söyleşi ile başladı.

"Ajanslarda Etkili Marka Yönetimi" başlıklı etkinlikte marka yönetimi, marka ve müşteri ilişkileri ele alındı. TBWA\İstanbul Brand Director Deniz Yavuz ve TBWA\İstanbul Brand Supervisor İrem Aydoğan'ın katılımıyla 6 Mart 2024 tarihinde Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr.  Gonca Yıldırım Öge'nin moderatörlüğünde gerçekleşen söyleşide öğrencilerle birlikte keyifli dakikalar yaşandı.

TBWA'li Olmak Bir Ayrıcalık

Dünyanın ve Türkiye'nin sayılı büyük ajanslarından biri olan TBWA'de staj yapmanın veya çalışmanın birçok reklamcılık öğrencisinin hayallerinden biri olduğunu söyleyen İrem Aydoğan, TBWA'li olmanın bir ayrıcalık olduğunu, global bir ajans olmasının çalışanlarına çok büyük katkı sağladığını, departman fark etmeksizin TBWA'in onlar için bir "Fikir Fabrikası" olduğunu dile getirdi.

Marka ve Müşteri İlişkileri Uzun Soluklu Bir Yolculuk

Marka ve müşteri arasında uzun soluklu ilişkilerin daha sağlıklı olduğunu, bu ilişkiyi de hem marka tarafında hem de ajans tarafında dengeli davranarak sürdürdüklerini belirten Marka Direktörü Deniz Yavuz şöyle konuştu: "Müşterinin ilk muhatap olduğu departman biziz. Dolayısıyla bizlerle olan ilişkileri bütün ajansa sirayet ediyor. Müşterilerle ilişkiyi iyi tutmak, brief aşamasında onları anlamak gerekiyor. Çeşitli departmanlara uğradıktan sonra müşteri tarafından onay alıyoruz. Reklamın yayınlanmasının ardından satışların ve geri dönüşlerin nasıl olduğunu takip ediyoruz."

"Departmanlar Arasında Tutkal Görevi Görüyoruz"

Yavuz, marka temsilcilerinin departmanlar arasında tutkal görevi gördüğünü belirterek, hem ajanstaki her departmanla iyi ilişkiler yürütmelerinin gerekliliğinin, hem de marka temsilcisi olarak her departmanın işine hakim olmaları gerektiğinin altını çizdi. Deniz Yavuz'un sözlerine ekleme yapan İrem Aydoğan "Yoğun ajans ortamında her işi öğrenmeye çalışmanız ve cevval olmanız gerekir. Marka temsilcisi olabilmek için üç temel özellik çok önemli. Bunlar; iletişim kurabilmek, empati yapabilmek ve sosyal olabilmektir" dedi.

"Ne İstemediğinizi Keşfedin"

Sektöre yeni girecek öğrencilere tavsiyelerde bulunan Aydoğan, "okuduğunuz süre zarfında ne istemediğinizi keşfedin, bu şekilde ne istediğinize karar verin" diyerek şunları ekledi: "Yaptığım çeşitli işler, çalıştığım farklı departmanlar sonucunda kendimi buldum, ne yapmak istediğimi keşfettim bu yüzden istekli olun birçok alanda kendinizi görmeye ve geliştirmeye önem gösterin."

Öğrencilerin sorularını içtenlikle yanıtlayan İrem Aydoğan ve Deniz Yavuz'a moderatör Doç. Dr. Gonca Yıldırım Öge'nin verdiği teşekkür plaketiyle etkinlik sona erdi.

Yazarlar: Hazal Bingöl, Defne Demir, Hira Kaya

İrem_Deniz_ig.jpg01.JPG 02.JPG

güncelleme: 15.3.2024 16:15