2018-2019 / Sağlık Sektöründe Nasıl Başarılı Bir İletişim Yapılır?

marjinal.jpg

İstanbul Aydın Üniversitesi Reklam Atölyesi güz döneminin dördüncü etkinliği, “Regüle Sektör Olan; sağlık Sektöründe Nasıl Başarılı Bir İletişim Yapılır”” başlığı ile 6 Aralık 2018 tarihinde R Blok 701 nolu derslikte gerçekleştirildi. Marjinal Porter Novelli PR Ajansı’ndan gelen Serpil Güzel Ün ve Gülin Özüaydın Pfizer ilaç firması ile yürüttükleri Meme Kanseri Farkındalığı projesi ve ayrıntılarını bizlerle paylaştı.

1993 yılında kurulan Marjinal Ajans, ABD menşeili Porter Novelli PR Ajansı ile birleşerek uluslararası PR Ajansı olarak pek çok kuruma hizmet vermektedir. Bunlar arasında BKM, GittiGidiyor, 1907 Fenerbahçe Derneği, ETohum, Tarih Vakfı, TÜSİAD, Türk Eğitim Derneği, Panasonic gibi pek çok kurum yer almaktadır.

Sağlık sektörü dışında da pek çok kuruma hizmet verdiklerini belirten Ün, sağlık alanının diğer sektörlerden ayrışan yanlarına da ayrıca değindi. Bu konuda çok daha bilinçli ve hassas, samimi bir ton yakalamanın önemini belirtirken tüm ekim ayını kapsayan Meme Kanseri Farkındalığı için temmuz ayından itibaren yoğun tempo ile çalıştıklarını ekledi.

2014-2015 yıllarından itibaren marka ile yaptıkları çalışmalarına yer verdikleri  sunumda yıllar içinde pembe kurdelenin yerini sakura çiçeklerine bıraktığını, meme kanserine yakalanan kişileri bu çiçekler ile özdeşleştirdiklerini belirtti. Sakura gibi rüzgara karşı dayanıksız ama bir o kadar da güzel, büyüleyici, yaşam dolu ve her bahar kendini yenileyen, tazeleyen bu çiçeklerin kadınlar için bir umut ve yaşam sevinci simgesi haline getirmek için uğraştıklarını ifade etti.

Temel amacı, toplumsal farkındalık, hastalara destek ve bilinçlenmenin artması olan projede Hatice Gökçe’nin tasarımını yaptığı ve Yargıcı ile anlaşarak satışlarının gerçekleştiği Sakura desenli tişörtlerden bu desenlerin kanaviçe olmasının bile “meme kanseri sabır isteyen bir süreç” vurgusu yapmayı amaçladıklarını belirtti.

Bu yıl ekim ayında ise Kalben ile anlaşarak meme kanseri hastalarına umut verecek bir bestenin ortaya çıkmasını sağlayan Ün ve Özüaydın burada seçilen sanatçının samimiyetinin de çok önemli olduğunu belirtti. Projenin Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube’ta ses getirmesi hedeflenirken Apple Music ve Spotify mecraları da eklenerek 6 mecrada birden ses getiren ilk Pfizer projesi olduğunu da ayrıca belirttiler.

marjinal1.jpeg

Meme Kanseri Farkındalığı  için Kalben’in yazıp bestelediği “Yaşamak Var Ya” şarkısına aşağıdaki linkten ulaşılabilir:

Kalben-Yaşamak Var Ya

güncelleme: 25.11.2020 14:04