Genel Bilgiler

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi

Reklamcılık Bölümü

Misyon

Misyonumuz reklamcılık sektörünün istek ve beklentilerine cevap verebilecek düzeyde, kurum ile paydaşları arasında köprü oluşturma görevini üstlenebilecek nitelik ve donanıma sahip, iletişim bilgi ve seviyesi yüksek, toplumsal ve kültürel değerlere saygılı; topluma, kurumlara katkı sağlamaya yönelik, mesleki etik kuralları çerçevesinde davranan ve ulusal-uluslararası çeşitli projeler üretebilen;  iletişim alanında gerekli tüm kuramsal ve teknik bilgileri birleştirebilen; çağın gerektirdiği öğrenmeye ve gelişime açık, eleştirel düşünebilen, çok yönlü becerilerle donanmış stratejik ve yaratıcı düşünüp hareket edebilen reklamcılar yetiştirmektir.


Vizyon

Vizyonumuz, reklamcılık alanında bilgiyi üretime dönüştüren, çağdaş değişimler doğrultusunda kendini yenileyebilen, sürdürülebilir yeniliklerin hayat bulduğu öncü bir Reklamcılık bölümü olmaktır.


Amaç

Mesleki anlamda küresel ve yerel farklı yaklaşımları takip ederek uygulamaya alan, disiplinlerarası bir bakış açısıyla karşılaştırmalı ve eleştirel düşünebilen, güncel iletişim ve bilgi teknolojilerini takip ederek kullanımlarına hakim olan, kurumsal firmalar ve ajanslar bünyesinde çeşitli amaçlar doğrultusunda reklam ve pazarlama stratejiler ve taktikleri geliştirebilen, mesleki alanında özgün ve yaratıcı çalışmalar ortaya koyabilen, mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini kavrayarak mesleki etik ve hukuki bilinçle çalışan, kuramsal ve teorik bilgiler ışığında alana özgü yöntem ve tekniklerle bilimsel veriler elde edebilen, toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki değerler doğrultusunda toplumsal sorumluluğu ve toplum yararını gözeten nitelikli reklam profesyonellerini sektöre kazandırmaktır.


Hedef

 Yaşam boyu öğrenim ilkesi çerçevesinde, iletişim ve reklam alanında küresel-yerel gelişmeleri takip edebilme ve uyum sağlayabilme yetkinliği kazandırmak; alana özgü teknolojik gelişmeleri takip edip uygulayabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerileri kazandırmak; farklı kültürlere uygun reklam ve kampanya geliştirebilecek yetkinliği edindirmek; teori ve uygulama arasında bağ kurarak yaratıcı düşünme ve yeni fikirler üretme yetkinliği kazandırmak, etkili yazılı ve sözlü ve görsel ifade yetkinliği kazandırmak Reklamcılık Bölümü'nün hedefleridir. 


Bölüm Olanakları: 

• Yandal 

• Çift anadal

• Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl)

• Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı Kariyer Olanakları Reklam ajanslarında, reklam veren firmalarda, medya planlama firmalarında ve araştırma firmalarında “müşteri temsilcisi”, “stratejik planlama uzmanı”, “marka yöneticisi”, "kreatif yazar", “medya planlama uzmanı”, "sosyal medya uzmanı" veya “araştırma uzmanı” olarak çalışma olanağı bulabilmekteler.

güncelleme: 30.3.2022 13:31