2018-2019 / Brief'in Creative Yolculuğu


brief.jpg

İstanbul Aydın Üniversitesi Reklam Atölyesi güz döneminin ilk etkinliği, “Brief’in Creative Yolculuğu” başlığı ile 23 Ekim tarihinde D Blok Turuncu Salonda gerçekleştirildi. Ogilvy İstanbul Sanat Yönetmeni (Art Director) Mehmet Demirel ve Happy People Project Reklam Yazarı (Copywriter) Yiğit Ayvazoğlu’nun konuk olarak katıldığı etkinlikte, markadan gelen brief sonrası kreatif ekibin çalışma süreçleri ve başarılı çalışmalar ayrıntılarıyla ele alındı.

“Hiçbir Fikir Bir Anda Gerçekleşmiyor, Müşteriye Birçok Alternatif Senaryo Gönderiyoruz.”

Konuşma boyunca Ford, Coca Cola, Fuse Tea, Dove gibi önde gelen markalara sundukları başarılı işler üzerinden yaratıcı üretim aşamalarına değinen Yiğit Ayvazoğlu; “Bazen sadece senaryoları yazarlar yazmıyor. Çünkü Coca Cola dediğiniz şey aslında görsel bir dünya, yazarla birlikte art director’ün de çalışması gerekebiliyor.” Sözüyle senaryo yazım sürecinin denemelerden ve birçok düşünme sürecinden geçtiğini dile getirdi.

“Brief’ini Aldığımız İşi Çok Büyük Bir Heyecanla ve Severek Yapıyoruz.”

Reklamcılıkta en önemli konunun alınan işi severek yapmaktan geçtiğini özellikle belirten Ayvazoğlu, sektöre dair çalışmalarda hissedilen en ufak heyecanın bile kaybedilmemesi gerektiğini, iyi bir fikrin sadece düşünmekten ibaret olmadığını onu en güzel şekilde anlatıp satabilmenin de önemini vurguladı. Yer yer metin yazarının art director’e, art director’ün metin yazarına fikir verdiği kampanyaların da bulunduğunu anlatan Ayvazoğlu ve Demirel, bu durumun ajans içi ekip çalışması anlamında önemli bir yer tuttuğundan bahsetti.

yigit.JPG

“Reklam Filminin En Son Cümlesini duyduğunuzda Brief’i Anlayabilirsiniz.”

Reklam filmi sahnelerinde gördüğümüz kostümlerden dekorlara, packshotta ürünün nasıl gösterileceği, nasıl duyulacağına kadar her şey art director’lerin beğenisinden geçiyor. Aslında reklam filmlerinde zanaat anlamında art director’lerin büyük bir emeği var diyen Ayvazoğlu, İzlenilen filmlerin son cümlesine bağlantı cümlesi denildiğini ve briefin bu cümlelerden anlaşılabileceğini anlattı.

Dove markası için yapılan ‘’Benim Güzelliğim’’ adlı entegre kampanyanın yaratıcı sürecini anlatan Mehmet Demirel, reklam filmindeki bütün oyuncuların birebir gerçek insanların gerçek özellikleri üzerinden seçilerek anlatıldığına dikkat çekerken Ayvazoğlu ise case videosu beraberinde bu çok mecralı kampanyanın  etkilerine değindi.

“Televizyona Film Yapmak Çok Strestli Bir Durum.

mehmetdemirel.JPG

Reklam filminin içinde yer alan bütün detaylara/olaylara karar vermenin, onları yazmanın, sunmanın ve müşteriye anlatabilmenin ajans açısından yarattığı heyecanı anlatan konuşmacılar, çok basit gibi görünen durumlarda bile fikri anlayabilen kişilerle çalışmanın başarısına ve reklam işlerinde müşterilerin de büyük önem taşıdığına dikkat çekti.

Bir yapım/yaratım uygulama biçimi olan execution’ı globalden Türkiye’ye göre uyarlanan Coca Cola reklam filmiyle anlatan Demirel ve Ayvazoğlu, birkaç farklı Coca Cola Company reklam filmi üzerinden de yaşadıkları yaratıcı strateji süreçlerini aktardı.

Markaların ihtiyaçlarına göre ajanslara verdikleri brief doğrultusunda yapılan film çalışmaları haricinde Maru ve AtlasGlobal için yaptığı logo, imaj çalışmaları ve herhangi bir brief’e/isteğe bağlı olmadan yaratıcı reklamcı gözüyle markalara sunulan ödüllü  ‘ghost’ işlerine de sunumda yer veren Mehmet Demirel, tasarımı her boyutuyla düşünmenin önemine dikkat çekti.

Etkinlik, Reklamcılık Bölüm Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Aysun Köktener’in, konuşmacı Mehmet Demirel ve Yiğit Ayvazoğlu’na  katılımlarından dolayı teşekkür ederek günün anlamını belirten bir plaket takdim etmesi ile sona erdi.

etk.JPG

güncelleme: 25.11.2020 14:04