Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. NİL AYDUĞAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Hayali bir ürün satarak gelir elde etmeye çalışan turizm işletmelerinin temel amacı; hizmet kalitesini arttırarak müşteri memnuniyetini sağlamak ve sadık müşteri kitlesi yaratmaktır. Bu doğrultuda hizmet kalitesini arttırmak adına işletme çalışanlarına önemli görevler düşmektedir. Çalışanların müşterilere sunduğu ürünlerin kalitesi kadar o ürünleri sunarken nasıl hizmet ettiği, müşteriyle nasıl iletişim kurduğu da bir hayli önemlidir. Bu önemin farkında olan işletmeler ise son yıllarda misafir ilişkileri (guest relation) departmanları kurarak bu işi en profesyonel haliyle yürütmeye çalışmaktadır. Aynı zamanda bunun tek bir departmanla yürütülmesini değil bütün bir işletme politikası haline dönüşmesini sağlayarak uygulamaya çalışmaktadırlar. Bu doğrultuda misafir ilişkileri dersinin amacı; turizm işletmeleri içerisinde çalışan personellerin misafir ilişkilerini nasıl kurması gerektiğini öğrenmesini sağlamak, müşteriyi tanıma ve kazanma yollarını öğretmek ve müşteri şikayetlerini memnuniyeti kaybetmeden çözüme kavuşturabilmek tir.
Dersin İçeriği Müşteri (Misafir) ilişkilerinin önemi, Tarihsel süreçte gelişimi, Misafir ilişkilerinin uygulanmasının işletmelere katkıları, sadakat yaratmak ve sadakat türleri, misafir bağlılığının ve tatminin oluşturulması, misafir ilişkilerinin uygulanması, misafir ilişkilerinin aşamaları, misafirle iletişimin kuralları, iletişim türleri ve beden dilinin önemi, misafir itiraz ve şikayetlerinin alınması, misafir şikayetlerinin çözüme kavuşturulması, misafir ilişkilerinin ölçülmesi, misafir ilişkilerinin dünya da ve Türkiye'de nasıl uygulandığına dair örneklerin anlatılması.

Haftalık Ders Konuları

1Misafir ilişkileriyle ilgili temel kavramların tanımlanması
2Pazarlamadan Müşteri (misafir) ilişkileri yönetimine tarihsel gelişim
3Misafir ilişkilerinin önemi - amaçları ve işletmeler için faydaları
4Misafir ilişkilerinin özellikleri
5Misafir memnuniyetinin oluşturulması, memnuniyeti etkileyen iç - dış faktörler
6Müşteri bağlılığı ve müşteri tatminin sağlanması
7Müşteri sadakati ve sadakat türleri (Ödev konularının dağılımı)
8Misafirle iletişimin önemi ve iletişim türleri
9ARA SINAV
10Misafir ilişkilerinin uygulanması
11Ödev sunumlarının gerçekleştirilmesi
12Misafir itirazları ve şikayetlerinin çeşitleri ve İşletmelerin şikayet yönetim süreçleri
13Dünyadan ve Türkiye'den örneklerle işletmelerin müşteri memnuniyetini ölçme ve değerlendirme yöntemleri
14Genel konu tekrarı ve sınav hakkında değerlendirme

Kaynaklar

1-Müşteri İlişkileri Yönetimi - Prof.Dr.Yavuz ODABAŞI - Aura Yayınevi
2- Turizm İşletmelerinde Elektronik Müşteri İlişkileri Yönetimi - Prof.Dr.Meryem AKOĞLAN KOZAK - Detay Yayıncılık