Ders Planı / TURİZM PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. NİL AYDUĞAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı; pazarlama disiplininin temel ilkelerini öğrenciye kavratmak, hizmet pazarlaması kapsamında turizm pazarı, turistik ürün ve değerlerin ekonomik fayda sağlayacak şekilde sunumunun yapılmasını öğretmektir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği; pazarlama disiplinine ilişkin temel kavram ve tanımlar, pazarlama karması, ürün-hizmet kavramı, hizmet pazarlamasının özellikleri, tüketici satın alma davranışlarına etki eden iç ve dış etkenler ve bunların içerikleri konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Genel olarak pazarlama ve pazarlama kavramları
2Pazarlamanın tarihsel gelişimi
3Hizmet (Turizm) pazarlamasına giriş ve Turizm pazarlamasının özellikleri
4Turistik ürün bileşenleri ve özellikleri
5Turistik ürün yaşam dönemleri
6Turistik ürün fiyatlandırılması
7Turizm sektöründe pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirme ölçütleri (Ödev Konularının Dağılımı)
8Hizmet pazarlamasının karma elemanları (Ürün-Fiyat)
9Hizmet pazarlamasının karma elemanları (Dağıtım-Tutundurma)
10Hizmet pazarlamasının karma elemanları (İnsan-Fiziksel Kanıtlar-Süreçler)
11SWOT Analizi, Türk Turizminin SWOT Analizi
12Hizmet pazarlamasının değerlendirilmesi
13Türkiye'de ve Dünya'da turizm pazarlama politikaları
14Genel konu tekrarı sınav hakkında değerlendirme

Kaynaklar

1- Nazmi KOZAK, Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık



2- Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU, Turizm Pazarlaması, Beta Yayıncılık.



3- Necdet Hacıoğlu, Turizm Pazarlaması Nobel Yayınevi.



4- Orhan İÇÖZ, Turizm İşletmelerinde Pazarlama, Turhan Kitapevi.


5- Temizel, G. ve Garda, B. (2017). Konaklama İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Kavramı Ve Hizmet Kalitesinin Ölçülmesinde Kullanılan Modeller, Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Sayı: 14, 2017, ss. 161-171.


6- Kılıç, B. ve Eleren, A. (2009). Turizm Sektöründe Hizmet Kalitesi Ölçümü Üzerine Bir Literatür Araştırması, Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 1/1, 91-118 .