Ders Planı / İŞİTME VE KONUŞMA TEDAVİSİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 1.0
Dersin AKTS Kredisi 1.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Be dersin amacı; çocuklarda ve yetişkinlerde görülen işitme, dil ve konuşma bozukluklarına tedavi ve rehabilitasyon uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği 'İşitme sisteminin anatomik ve fizyolojik özellikleri', 'Konuşma sisteminin anatomik ve fizyolojik özellikleri', 'Vestibüler sisteminin anatomik ve fizyolojik özellikleri' ve 'Bu sistemlerde meydana gelen bozuklukların klinik özellikleri' konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1İşitme sisteminin anatomi ve fizyolojisi
2İşitme kayıpları ve rehabilitasyonu
3Çocuklarda dil gelişimi
4Konuşma gecikmeleri
5Otistik Spektrum bozuklukları
6Nörolojik konuşma bozuklukları
7Artikülasyon ve fonolojik bozukluklar
8Ses bozuklukları-I
9Ara sınav
10Ses bozuklukları-II
11Konuşma ve dil terapisinde uygulamalar -I
12Konuşma ve dil terapisinde uygulamalar-II
13İşitme ve konuşma kaybı olan hastaya yaklaşım
14İşitme ve konuşma kaybı olan hasta ile çalışırken pratik uygulama

Kaynaklar

1. Musiek FE. Baran JA. The Auditory System: Anatomy, Physiology, and Clinical Correlates, Plural Publishing, 2016.
2. Baloh RW. Honrubia V. Kerber K. Baloh and Honrubia's Clinical Neurophysiology of the Vestibular System, OUP USA, 2010.
3. Tye-Murray N. Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members. Delmar Cengage Learning, 2014.
4. Fuller DR. Applied anatomy & physiology for speech-language pathology & audiology, Wolters Kluwer, Philadelphia, 2012.