Ders Planı / PEDİATRİK REHABİLİTASYON

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı; fizyoterapide pediatrik hastalar için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğretmek, tedavi ve rehabilitasyon programlarını planlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği 'Çocuklarda doğumsal ve doğum sonrasında motor gelişimi olumsuz yönde etkileyen çeşitli nörolojik bozukluklar', 'Fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından çocuğa uygun değerlendirme yöntemleri', 'Çocukluk dönemindeki çeşitli gelişimsel bozukluklara yönelik değerlendirmeler', 'Serebral palsi', ve 'Mental ve motor retardasyonda, doğumsal brachial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları' konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Pediatrik Rehabilitasyona giriş
2Nöromotor Gelişim
3Nörolojik ve muskuloskeletal hastalıklarda genetik ve sınıflandırma
4Riskli Yeni Doğanlarda Rehabilitasyon
5Spina Bifidada Rehabilitasyon
6Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon
7Herediter Motor Sensori Nöropatiler ve rehabilitasyonu
8Serebral Paralizi (SP)’ye giriş, SP’nin nedenleri ve tipleri
9Ara sınav
10SP’de değerlendirme yöntemleri, GMFM, GMFCS, Spastisiteye özel değerlendirme yöntemleri
11SP’li çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları, Bobath Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı
12Bobath tedavi yönteminde erken rehabilitasyon, özel tutuş pozisyonları, pozisyonlama
13Bobath tedavi yaklaşımında fasilitasyon, stimulasyon ve komünikasyon prensiplerine dayalı pratik uygulamalar ve çevre düzenlemeleri
14Sensorimotor İntegrasyon

Kaynaklar

1. Elbasan B. Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016.
2. Livanelioğlu A. Kerem Güler M. Serebral Palside Fizyoterapi, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2009.
3. Karaduman A. Aksu Yıldırım S. Tunca Yılmaz Ö. Bobath Kavramı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2012.
4. Karaduman A. Tunca Yılmaz Ö. Alemdaroğlu İ. Pediatrik Nöromusküler Hastaliklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan Yayinevi, 2014.
5. Yılmaz Y. Nörolojik Olarak Riskli Bebek, Hayykitap, 2016.
6. Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35– 45.
7. Kollen BJ. Lennon S. Lyons B. ve ark. The Effectiveness of the Bobath Concept in Stroke Rehabilitation .What is the Evidence? Stroke 2009, 40:e89-e97.