1 | DERSİN TANITILMASI İLE DERSİN İÇERİĞİ KONUSUNDA BİLGİLENDİRME. ÇALIŞILACAK PROJE HAKKINDA GEREKLİ BİLGİLERİN AKTARILMASI VE MİMARİ PROGRAMLAR KONUSUNDA GENEL BİLGİLER VERİLMESİ. |
2 | ÜZERİNDE ÇALIŞILACAK PROJENİN ALAN VE TASARIM KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ
SKETCHUP PRO: PLUGİN KULLANIMI HAKKINDA GENEL BİLGİ VERİLMESİ. |
3 | HAZIRLIK ÇALIŞMALARI TESLİMİ:
ÜZERİNDE ÇALIŞILAN PROJENİN ALAN VE TASARIM KRİTERLERİ DOĞRULTUSUNDA VAZİYET PLANI, KAT PLANLARI VE 3 BOYUTLU MODELİNİN TESLİM ALINMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ. |
4 | SKETCHUP PRO: PLUGİN KULLANIMI, MALZEME ATAMA, OLUŞTURMA, DÖNÜŞTÜRME VE DETAYLANDIRMA. ÇALIŞILAN PROJE ÜZERİNDE UYGULAMA YAPILMASI. |
5 | SKETCHUP PRO: PLUGİN ÇEŞİTLERİNİN KULLANIMINA DEVAM, MALZEME ATAMA, OLUŞTURMA, DÖNÜŞTÜRME VE DETAYLANDIRMA, SHADOW-SCENES ARAÇLARI İLE GÖLGE VE SAHNELEME. ÇALIŞILAN PROJE ÜZERİNDE UYGULAMA YAPILMASI. |
6 | SKETCHUP PRO: ANİMASYON ÇALIŞMASI İLE VİEWPOİNTLERİN OLUŞTURULMASI. VRAY RENDER MOTORUNUN TANITILMASI. ÇALIŞILAN PROJE ÜZERİNDE UYGULAMA YAPILMASI. |
7 | ARA SINAV ÖNCESİ ESKİZ ÇALIŞMASI:
SINIF İÇİ UYGULAMADA VERİLEN ÇİZİMİN OLUŞTURULMASI VE ÇIKTISININ TESLİM EDİLMESİ.
ARA SINAV ÖNCESİ ARA TESLİM |
8 | VRAY RENDER: IŞIK VE MALZEME İLİŞKİSİNİN KURULMASI VE ÇALIŞILAN PROJE ÜZERİNDE DIŞ CEPHEDEN BELİRLENEN VIEWPOINTLERDEN RENDER ALINMASI. |
9 | "Cognative Mapping" ve "Approach Route to Main Space" kavramlarının anlatılması
Mekandan görüntü alma ilke ve yöntemlerinin anlatımı (görselin yeri, kadrajı, perspektifi)
Projelerde render ve animasyon kurgu ve güzergahının belirlenme ilkelerinin aktarımı
Aktarılan kavram ve yöntemler üzerinden üç boyutlu model üzerinde render ve animasyon kurgusu
Ara Sınav |
10 | Render aşamasında kullanılacak yazılımın tanıtımı; menü, araç ve yöntemlerin anlatımı.
Temel render bilgisi: Render uygulamalarında sahne, ışık ve malzeme ayarları
Render teknikleri hakkında temel bilgilerin aktarımı (Çözünürlük, ışık, renk, malzeme, doku)
Farklı parametreler ile örnek render uygulamalarının yapılması ve sonuçların karşılaştırılması
Sayısal çizim ve üç boyutlu modellemesi biten projeden "main entrance", "main space", "approach route to main space" kavramları bağlamında (render teknikleri ile) durağan görüntüler (storyboard) almak için sahnenin hazırlanması
VRAY RENDER: FİNAL RENDER AYARLARININ GÖSTERİLMESİ VE ÇALIŞILAN PROJE ÜZERİNDE DIŞ CEPHEDEN VE İÇ MEKÂNDAN RENDER ALINMASI |
11 | Onuncu hafta konularının tekrarı
Sayısal çizim ve üç boyutlu modellemesi biten projeden "main entrance", "main space", "approach route to main space" kavramları bağlamında (render teknikleri ile) durağan (storyboard) ve hareketli (animasyon) görüntüler alma |
12 | Görüntü işleme teknikleri hakkında temel bilgilerin anlatımı: Işık ve renk bilgisi, color mode, color depth, çözünürlük bilgisi
Photoshop arayüzü, dosya formatları, layer sistemi ve editing tools özelliklerinin aktarımı
Photoshop ortamında belli standartlarda "storyboard" paftası oluşturma çalışması |
13 | On ikinci hafta konularının tekrarı
Sunum teknikleri ve pafta tasarımı ile ilgili ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi
Photoshop ortamında serbest stil kavramsal paftalarının oluşturulması |
14 | Çizim, model ve görüntüleri kullanarak Photoshop ortamında alternatifli sunum paftası hazırlama
Photoshop ortamında daha önce oluşturulan paftaların kontrolü
FİNAL SINAVI ÖNCESİ ESKİZ ÇALIŞMASI:
SINIF İÇİ UYGULAMADA VERİLEN ÇİZİMİN OLUŞTURULMASI VE ÇIKTISININ TESLİM EDİLMESİ.
FİNAL SINAVI ÖNCESİ ARA TESLİM |