1 | Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Tarihi yapı korumanın kuramsal temeli hakkında genel bilgi verilmesi |
2 | Korumayla ilgili örgütlenme, koruma ölçütleri ve korunacak değerlerin tanımı. Tarihi yapılara müdahale yöntem ve teknikleri.
Ülkemiz sınırları içinde restorasyonu yapılmış iyi ve kötü uygulamalarla ilgili öğrenci çalışmalarının sunumu. |
3 | Tarihi yapılarda yeniden kullanım kavramı. Yeniden kullanımı gerektiren nedenler, yeniden kullanım yöntemleri.
Tarihi yapıların yeniden işlevdirilmesine ait iyi ve kötü uygulmalarla ilgili öğrenci çalışmalarının sunumu. |
4 | Farklı işlevle yeniden kullanılan yapı örnek uygulamalarının tartışılması.
Öğrencilerin çalışacakları yapılarla ilgili ön araştırma raporları, veri ve analiz çalışmalarının değerlendirilmesi. |
5 | Tarihi yapıların yeniden kullanımları için işlev seçiminde dikkat edilecek faktörler.
Öğrencilerin yapmış oldukları analizler sonucu binalarına uygun fonksiyona karar verilip, bu fonksiyona uygun ihityaç programının olışturulması. |
6 | Yeniden kullanım nedeniyle uygulanan müdahale yöntemlerinin örnek uygulamalar üzerinde gösterilmesi.
Öğrencilerin üzerinde çalıştıkları yapı ile ilgili, yapmış oldukları çalışmaların değerlendirilmesi, tashih. |
7 | Yeniden kullanım nedeniyle yapıların mekansal kurgusuna müdahalelerin örnek uygulamalar üzerinde gösterilmesi.
Öğrencilerin üzerinde çalıştıkları yapı ile ilgili plan eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, tashih. |
8 | Vize haftası- |
9 | Öğrencilerin üzerinde çalıştıkları yapı ile ilgili çevre analiz, işlev ve fonksiyon şema vb değerlendirmelerinin dosya sunumu. |
10 | Yeniden kullanım nedeniyle yapıların mimari strüktür ve elemanlarına müdahalelerin örnek uygulamalar üzerinde gösterilmesi.
Öğrencilerin üzerinde çalıştıkları yapılarla ilgili ölçekli plan, kesit eskiz çalışmaları. |
11 | Yapılara verilen yeni işleve bağlı yapılan yeni ek, old&new kavramı.
Öğrencilerin üzerinde çalıştıkları yapıya yapılabilecek yeni ek kavramının oluşturulması. Tasarımda kullanılacak malzemelerin seçilmesi. |
12 | Yeniden kullanım nedeniyle yapıların cephelerine ve yakın çevrelerine yapılan müdahalelerin örnek uygulamalar üzerinde gösterilmesi.
Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Gerekli görülen yerlerden 1/2, 1/5, 1/10 ölçekte detay çizimlerinin yapılması |
13 | Yeniden kullanıma yönelik yapılan çalışmalara ait pafta düzenlerinin, fotoğraf albümü ve tüm çizimlerin teslim kurallarına uygun hazırlıklarının yapılması |
14 | Restorasyon dersi kapsamında yapılan tüm çalışmaların bir kitapçık halinde hazırlıklarının derste yapılması |