Ders Planı / TÜRKİYE DE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Türkiye’de farklı sektörlerde halkla ilişkiler uygulamalarının nasıl yapıldığı ve bu uygulamaları yerine getirebilmek için gereken yetkinlikleri sektörden güncel örnekler eşliğinde öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği Finans Sektörü, Hızlı Tüketim Malları Sektörü, Sivil Toplum, Endüstri ve Sanayi Üretim Sektörü, İlaç Sektörü, Otomotiv Sektörü, Enerji Sektörü, Gıda Sektörü, Eğitim Sektörü, Eğlence Sektörü, Teknoloji Sektörü, Siyaset Alanı, Ülke / Kentsel Tanıtım Alanı’nda güncel uygulamalar ve bu alanlarda hizmet vermek / çalışabilmek için gereken alt iletişim disiplinleri uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur.

Haftalık Ders Konuları

1Ders içeriği ve genel sektör hakkında bilgilendirme
2Finans sektöründe halkla İlişkiler uygulamaları: konu yönetimi ve kriz iletişimi konularının işlenmesi.
3Hızlı tüketim malları sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları: pazarlama amaçlı halkla ilişkiler süreci, kriz iletişimi ve atölye çalışması
4Endüstri ve sanayi sektörlerinde halkla ilişkiler uygulamaları: marka yönetimi süreci ve örneklerin tartışılması.
5İlaç, tütün gibi hassas sektörlerde halkla ilişkiler uygulamaları: entegre iletişim planı oluşturma süreci, marka yaratma atölye çalışması.
6Gıda sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları: kurum içi iletişim süreci ve sektörden örneklerin tartışılması
7Enerji sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları: iletişim planı bütçesi hazırlama, çalışan markası atölye çalışması.
8Eğitim sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları: B2B pazarlama iletişimi süreci
9ARA SINAV
10Eğlence sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları: araştırma hazırlama ve okuma süreci, yeni ürün lansmanı atölye çalışması
11Teknoloji sektöründe halkla İlişkiler uygulamaları: iş planı hazırlama süreci, sponsorluk dosyası hazırlama atölye çalışması.
12Siyaset alanında halkla İlişkiler uygulamaları: liderlik ve sürdürülebilirlik iletişimi süreci, seçim kampanyası hazırlama atölye çalışması.
13Ülke tanıtımı alanında halkla ilişkiler uygulamaları: dijital pazarlama sürecinin işlenmesi, atölye çalışması.
14Sivil toplum alanında halkla ilişkiler uygulamaları. Dönem Ödevlerinin sunulması.

Kaynaklar

• Ann Handley, C.C. Chapman, “Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Kapital Medya Hizmetleri – MediaCat, Kitapları, İstanbul, 2019
• Philip Kotler, “A’dan Z’ye Pazarlama”, Kapital Medya Hizmetleri – MediaCat, Kitapları, İstanbul, 2021
• Philip Kotler, “Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş”, Optimist Yayın Grubu, İstanbul, 2021
• David Aaker, “İmza Hikayeler Yaratmak: İlham Veren ve İkna Eden İletişim Nasıl Kurulur?”, Kapital Medya Hizmetleri – Maltepe Üniversitesi Kitapları, İstanbul 2020