Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, halkla ilişkiler mesleğinin gereklerinin toplumsal düzen açısından nasıl yapıldığını bilen, iletişimin etik boyutunu anlayan, uygulamaları ve sınırlamaları bilen, Halkla ilişkilerde mevcut etik durum ve kuralları hakkında bilgili öğrenciler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Etiğin tanımı ve meslek etiği hakkında temel bilgiler, halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkeleri, halkla ilişkiler kampanyalarında etik, halkla ilişkilerin uluslararası etik yasaları, halkla ilişkiler dernekleri ve halkla ilişkilerin etik sorunları ele alınmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Etik kavramı
2Etik Kavramının Önemini Arttıran Faktörler
3Etik Türleri (Bireysel Etik, Toplumsal Etik, Global Etik, Mesleki Etik)
4Medyayla Etik İşleri
5Bir Meslek Olarak Halkla İlişkiler
6Halkla İlişkiler Mesleğinin İlkeleri (Müşteriye veya İşverene Karşı Sorumluluk, Medyaya Karşı Sorumluluk, Topluma Karşı Sorumluluk, Meslektaşlara Karşı Sorumluluk)
7Halkla İlişkiler Mesleğinde Etik Anlayışı
8Ara Sınav
9Halkla İlişkiler Kampanyalarında Etik: Sosyal Sorumluluk Projeleri
10Halkla İlişkilerde Etiksel Yaklaşımlar (Durumsal Olan Etik Yaklaşım, Durumsal Olmayan Etik Yaklaşım
11Halkla İlişkilerin Uluslararası Etik Yasaları: Atina Yasası, Lizbon Yasası, Roma Bildirisi
12Halkla İlişkiler Dernekleri: IPRA, PRSA, CERP, IQPR, HİD, HDD, PRCI, TÜHİD
13Halkla İlişkilerde Muhtemel Olan Etik Sorunlar
14Kriz Dönemlerinde Etik

Kaynaklar

Sayımer, İ. & Yayınoğlu, E.P. (2008). Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler. İstanbul: Beta Basım Yayım
Işık, M. (2018). İletişim ve Etik. İstanbul: Eğitim Kitabevi
Bülbül, R. (2004). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Tengilimoğlu, D. & Öztürk, Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. İstanbul: Seçkin Yayıncılık
Okay, A. & Okay, A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları