Ders Planı / İMAJ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Halkla ilişkilerin temel fonksiyonlarından biri olan imaj yönetimi kavramını tüm yönleriyle öğrenciye kavratmaktır.
Dersin İçeriği Kurumsal imaj ve oluşumunda halkla ilişkilerin rolüne değinilmekte; kurumların imaj yönetimlerinde dikkat edilmesi gereken noktalar açıklanmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1İmaj Kavramının Tanımı ve Kapsamı
2İmajın Oluşumu, Öğeleri ve Çeşitleri
3İmaj Oluşturmanın Safhaları
4Bir Halkla İlişkiler İlişkiler Fonksiyonu Olarak İmaj Yönetimi
5Kurum İmajı Kavramı
6Kurum İmajını Oluşturan Unsurlar
7Kurum imajı ve Kurum Kimliği İlişkisi
8Ara sınav
9Kurum Kimliğinin Oluşturulması
10Kurum Kimliğinin Unsurları (Kurum Felsefesi, Kurumsal Dizayn, Kurumsal İletişim ve Kurumsal Davranış)
11Kurum Kültürü
12Kurumsal İtibar Yönetimi
13İmaj Yönetimde Araştırma ve Değerlendirme
14İmaj Yönetimi Kapsamında Örnek Vaka İncelemeleri

Kaynaklar

Ayla Okay, Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları, 7.b., 2013.
Yasin Bulduklu, İmaj yönetimi Yaklaşımlar, Taktikler ve Stratejiler, Literatürk Academia, 2015.
Ayla Okay & Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, 2012