Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklamcılığa ait temel kavramları tanımlamaktır.
Dersin İçeriği Reklamcılıkla ilgili temel kavram ve terimlerin açıklanması, reklam kuramları, reklam türleri, reklamcılığın tarihsel gelişimi, reklam ajanslarının yapısı, reklam tasarım süreci, reklam kampanya süreçlerinin yürütülmesi ve reklamın medya planlama süreçleri konularını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Reklamcılık kavramının tanımı.
2Reklamın amaç, özellikleri ve fonksiyonları.
3Reklamcılığın tarihsel gelişimi.
4Reklamcılığın gelişmesindeki siyasi, sosyal ve ekonomik evreler
5Reklam kuramları.
6Reklam ajanslarının yapısı ve işleyişi.
7Reklam yaratma ve tasarım süreci.
8Ara sınav
9Reklamın diğer disiplinlerle ilişkisi.
10Reklam mecraları.
11Reklam tasarımında hedef kitlenin önemi.
12Reklamcılıkta medya planlaması.
13Reklam araştırmaları.
14Reklamcılıkta denetim mekanizmaları.

Kaynaklar

1-Elden,Müge.Reklam ve reklamcılık. İstanbul:Say yayınları,2009.
2-Özkundakçı,Mehmet. Reklamcılığa giriş. İstanbul:Hayat yayınları,2008.
3-Elden,Müge ve Ö.Ulukök, S.Yeygel.Şimdi Reklamlar.İstanbul: İletişim yayınları, 2008