Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilere bilgi ve düşüncelerini anlamlı ve planlı bir şekilde ifade etme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Yazma Becerisi I dersinin devamı. Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri, paragraf çözümleme; paragraf planı çıkarma, özet yapma, yorumlama ve paragraf düzeyinde sınav sorularını yanıtlama.

Haftalık Ders Konuları

1-"Faslü'r-rabi'" üzerine yazı alıştırması yapılması ve öğrencilerin denemelerinin değerlendirilmesi. -Öğrencilere yazı yazma teknikleri ve dilbilgisi üzerine geri bildirim sağlanması.
2-"el-Eid" konusuyla ilgili yazı alıştırması yapılması ve öğrencilerin denemelerinin incelenmesi. -Öğrencilere yazılarında anlatımı güçlendirmek için ipuçları verilmesi.
3-"Sağlık" konusu üzerine yazı alıştırması yapılması ve öğrencilerin yazılarının düzeltilmesi. -Öğrencilere yazılarında belirli bir düzen ve tutarlılık sağlamak için pratik yapma fırsatı verilmesi.
4-"Medya" hakkında yazı alıştırması yapılması ve öğrencilerin denemelerinin analiz edilmesi. -Öğrencilere yazılarında argümanları güçlendirmek ve mantıklı bir sıra oluşturmak için ipuçları sağlanması.
5-Öğrencilere farklı metinlerden paragraf seçmeleri ve özetlemeleri için alıştırma yapılması. -Öğrencilere paragrafları özetlerken ana fikirleri vurgulama ve kısaltma becerilerinin geliştirilmesi.
6-Öğrencilere çeşitli Arapça web kaynaklardan görsel ve işitsel materyaller seçmeleri ve bunları özetlemeleri için alıştırma yapılması. -Öğrencilere özetlerini sunarken önemli bilgileri vurgulama ve doğru bir şekilde iletişim kurma becerilerinin geliştirilmesi.
7-Öğrencilere kendi özgeçmişlerini yazmaları için alıştırma yapılması ve yazılarının düzeltilmesi. -Öğrencilere özgeçmişlerindeki deneyimleri vurgulamak ve etkili bir şekilde sunmak için ipuçları sağlanması.
8-"el-Hayatü Beyne'l-Emsi ve'l-Yevm" konusuyla ilgili yazı alıştırması yapılması ve öğrencilerin denemelerinin değerlendirilmesi. -Öğrencilere yazılarında belirli bir tez oluşturma ve destekleme becerilerinin geliştirilmesi.
9-"Çevre Sorunları" hakkında yazı alıştırması yapılması ve öğrencilerin denemelerinin incelenmesi. -Öğrencilere yazılarında çevre sorunlarını ele alırken farkındalık yaratma ve çözüm önerileri sunma becerilerinin geliştirilmesi.
10-Arapça ve Türkçe arasındaki cümle yapılarının farklılıklarının incelenmesi ve öğrencilere alıştırma yapılması. -Öğrencilere, her iki dilde de doğru ve etkili cümleler kurma becerilerinin geliştirilmesi.
11-Öğrencilere ileri düzeyde dikte alıştırmaları yapılması ve yazım becerilerinin geliştirilmesi. -Öğrencilere dikte alıştırmaları sırasında hızlı düşünme ve yazma yeteneklerinin artırılması.
12-"Kişilik Özellikleri" konusunda yazı alıştırması yapılması ve öğrencilerin denemelerinin değerlendirilmesi. -Öğrencilere, kişilik özelliklerini tanımlama ve açıklama becerilerinin geliştirilmesi.
13-Öğrencilere serbest çalışma fırsatı verilerek, kendilerini geliştirmek istedikleri konular üzerinde çalışmaları teşvik edilir. -Öğrencilere, yazma becerilerini daha da ilerletmek için kişisel hedefler belirlemeleri ve buna uygun çalışmalar yapmaları konusunda destek sağlanır.
14-Ders boyunca öğrenilen konuların genel bir değerlendirmesinin yapılması ve öğrencilerin eksikliklerini tamamlamalarına yardımcı olunması. -Öğrencilere, dersin sonunda elde ettikleri kazanımları gözden geçirme fırsatı verilir ve gelecek adımları planlama konusunda destek sağlanır.

Kaynaklar

1-Et-taabir el- Muveccih lil- Musteva el- Mutevessit. (8. sınıf Libya Okul Kitabı).

2- İnşâu'l-Asrî, Ahmed Said Muhammed.
3- Arapça Yazılı Anlatım ( Kompozisyon), Dr. Nurettin Ceviz, Dr. Musa Yıldız, AKDEM YAYINLARI.