Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim + Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İNAYETULLA AZİM
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilere bilgi ve düşüncelerini Arapça olarak anlamlı ve planlı yazılı bir şekilde ifade etme becerisi kazandırmak. Ek olarak hoca tarafından okunan metinleri doğru anlama ve yazma, verilen paragrafları özetleyerek yazma, dil, içerik, yazı kuralları imla ve inşa ve üslup açısından doğru bir şekilde konu veya kompozisyon yazabilme yeteneğini kazandırmak. Öğrencilere bilgi ve düşüncelerini anlamlı ve planlı bir şekilde ifade etme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Yazma Becerisi I dersinin devamı. Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri, paragraf çözümleme; paragraf planı çıkarma, özet yapma, yorumlama ve paragraf düzeyinde sınav sorularını yanıtlama. Ek olarak Hemze ve İllet harflerinin dönüştürülmesi, düşürülmesi veya değiştirilmesiyle ilgili yazı kurallarını öğretmek. Yazma Becerisi I dersinin devamı. Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri, paragraf çözümleme; paragraf planı çıkarma, özet yapma, yorumlama ve paragraf düzeyinde sınav sorularını yanıtlama.

Haftalık Ders Konuları

1Etkili Mesaj Oluşturma (Amaç Belirleme ve Hedef Kitle Analizi) -İletişimde amaç belirlemenin önemi ve temel prensiplerinin incelenmesi. -Hedef kitle analizinin nasıl yapılacağına dair stratejilerin tartışılması. -Örnek metinlerin incelenmesi ve amaç belirleme ile hedef kitle analizi arasındaki ilişkinin anlaşılması.
2Etkili Mesaj Oluşturma (Ana Fikir Oluşturma ve Anahtar Noktaları Vurgulama) -Ana fikrin nasıl belirleneceği ve anahtar noktaların vurgulanması üzerine odaklanılması. -Örnek metinlerin incelenmesi ve bu metinlerde ana fikirlerin ve anahtar noktaların nasıl işlendiğinin analiz edilmesi.
3Etkili Mesaj Oluşturma (Mantıklı bir Sıra Oluşturma ve Paragraf Düzeni) -Mantıklı bir sıra oluşturmanın önemi ve paragraf düzeni hakkında bilgi verilmesi. -Örnek metinlerin incelenmesi ve bu metinlerdeki paragraf düzeninin nasıl yapılandırıldığının değerlendirilmesi.
4Etkili Mesaj Oluşturma (Örnek Mesajların Analizi ve Eleştirisi) -Öğrencilere çeşitli örnek mesajların sunulması ve bu mesajların analiz edilmesi. -Öğrencilerin, örnek mesajları eleştirel bir bakış açısıyla incelemesi ve iyileştirme önerileri sunması.
5Etkili Dile Yönelik Çalışma (Net ve Açık Bir Dil Kullanma) -Net ve açık bir dilin önemi üzerine odaklanılması ve bu dilin nasıl kullanılacağının öğretilmesi. -Örnek metinlerin incelenmesi ve netlik ve açıklık prensiplerine uygun olarak yazılmış metinlerin analiz edilmesi.
6Etkili Dile Yönelik Çalışma (İfadeyi Zenginleştirmek için Çeşitli Dil Araçları) -İfadeyi zenginleştirmek için kullanılabilecek çeşitli dil araçlarının tanıtılması. -Örnek metinlerin incelenmesi ve bu metinlerde çeşitli dil araçlarının nasıl kullanıldığının değerlendirilmesi.
7Etkili Dile Yönelik Çalışma (Anlam Bütünlüğünü Korumak için Uygun Kelimelerin Seçimi) -Anlam bütünlüğünün korunması için uygun kelimelerin seçilmesinin önemi üzerine odaklanılması. -Örnek metinlerin incelenmesi ve metinlerdeki kelime seçiminin anlam bütünlüğüne nasıl katkı sağladığının analiz edilmesi.
8Etkili Dile Yönelik Çalışma (Örnek Metinler Üzerinde Dil İncelemesi) -Öğrencilere çeşitli örnek metinler sunulması ve bu metinlerin dil açısından incelenmesi. -Öğrencilerin, örnek metinlerdeki dil kullanımı hakkında eleştirel bir değerlendirme yapması ve iyileştirme önerileri sunması.
9İş İletişimi (İş Mektupları ve E-postalarının Yazımı) -İş mektuplarının ve e-postalarının nasıl yazılacağına dair temel prensiplerin öğretilmesi. -Örnek iş mektupları ve e-postalarının incelenmesi ve bu iletişim biçimlerindeki etkili dil kullanımının analiz edilmesi.
10İş İletişimi (İş Raporlarının ve Sunumlarının Hazırlanması) -İş raporlarının ve sunumlarının nasıl hazırlanacağına dair stratejilerin öğretilmesi. -Örnek iş raporları ve sunumlarının incelenmesi ve bu belgelerin etkili iletişim amacıyla nasıl yapılandırıldığının değerlendirilmesi.
11İş İletişimi (Örnek İş İletişim Materyallerinin İncelenmesi) -Öğrencilere çeşitli iş iletişim materyalleri sunulması ve bu materyallerin incelenmesi. -Öğrencilerin, örnek iş iletişim materyallerini eleştirel bir bakış açısıyla incelemesi ve iyileştirme önerileri sunması.
12Akademik Yazım Becerileri (Makalelerin ve Tezlerin Yazımı) -Akademik makalelerin ve tezlerin nasıl yazılacağına dair temel prensiplerin öğretilmesi. -Örnek akademik makaleler ve tezlerin incelenmesi ve bu belgelerin akademik iletişim amacıyla nasıl yapılandırıldığının analiz edilmesi.
13Akademik Yazım Becerileri (Literatür Taraması ve Kaynak Kullanımı) -Literatür taramasının ve kaynak kullanımının nasıl yapılacağına dair stratejilerin öğretilmesi. -Örnek literatür taraması ve kaynak kullanımı tekniklerinin incelenmesi ve bu tekniklerin akademik araştırma sürecindeki rolünün değerlendirilmesi.
14Akademik Yazım Becerileri (Örnek Akademik Metinlerin İncelenmesi) -Öğrencilere çeşitli akademik metinler sunulması ve bu metinlerin incelenmesi. -Öğrencilerin, örnek akademik metinleri eleştirel bir bakış açısıyla incelemesi ve yazım becerilerini geliştirmek için bu metinlerden öğrenilenleri uygulamaya koyması.

Kaynaklar

1- Süleyman Kaplan, el-İnşa (3-4), Mektep yayınları, 2017.
2- Arapça Yazılı Anlatım ( Kompozisyon), Dr. Nurettin Ceviz, Dr. Musa Yıldız, Akdem Yayınları, 2017
3- Youtube ve web sitelerinden hikaye videoları veya resimli hikaye linkleri ve alıntıları
4- Özgün metinler