Çocukların önemli role sahip politika yapılcılarla olan diyaloglarının önemini fark etmek
Bu diyalogları destekleyerek, çocukların sesinin medya ve politika yapıcılara ulaştırılmasını sağlamak.
DEZAVANTAJLI ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ DESTEK EĞİTİM PROGRAMI PROJESİ
İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen projede iki kez dezavantajlı konumda olan sosyo-ekonomik düzeyi düşük aynı zamanda özel yetenekli olduğu tanılanmış çocuklarımıza yönelik bir proje desteği almıştır. Buna göre Eğitim Fakültesi ve Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi özel yetenekli çocukların psikolojik, sosyal ve bilişsel gelişimlerini sağlayacak ve onların ihtiyaçlarına uygun bir şekilde farklı derslerde, düşünme becerilerinin entegre edildiği müfredat modelini oluşturmuştur.
Proje Esenler, Bayrampaşa,Güngören ve Küçükçekmece ilçelerinde 2, 3, 4 ve 5. Sınıf düzeyinde 3000 çocuğun taranmasını ve 300 özel yetenekli olarak tesbit edilen öğrencinin zenginleştirme eğitimini almasını amaçlamaktadır. 8 Hafta boyunca Düşünme Becerileri, Eğlenceli Fen, Astronomi, İngilizce, Grafik – Web Tasarımı ve Müzik derslerinden olusan zenginleştirme eğitimine tabi tutulacak olan öğrenciler aynı zamanda ''Yetenek Buluşmalarıyla'' Girişimcilik, Liderlik, Kişisel gelişim alanlarında uzman bireylerle de söyleşilerde bulunacaklardır. Bunun yanında projeye seçilen öğrencilerin öğretmenlerinin ve ailelerin eğitimi de projenin diğer ayaklarını oluşturmaktadır
Aileler ise özel yetenekli çocukların özellikleri, ebeveyn tutumları, özel yetenekli çocuklarda disiplin ve sınırlar, etkili iletişim, mükemmeliyetçilik ve asenkrenizasyon konularında eğitime tabi tutulacaklardır. Ülkemizde şu ana kadar özel yetenekli çocuklara ilişkin çalışmalara baktığımızda bu çalışmalar genellikle ''yatay zenginleştirme'' müfredata farklı konuların veya okul programına farklı derslerin eklenmesi şeklinde ilerlemektedir. Oysaki özel yetenekli çocukların düşünme kapasitelerini arttıracak, zihinsel işlemler yapmasını sağlayacak, yaratıcılıklarını destekleyecek müfredat bazında, düşünme becerilerinin entegrasyonu ile yapılacak olan bir ''dikey zenginleştirmeye ''ihtiyaçları vardır. Bu projeyle farklı derslerde dikey zenginleştirmenin nasıl yapıldığına ilişkin kamuoyuna fikir verilmiş olacak ve örnek sunulacaktır.
IMPROVING E-LEARNING TRAINING COMPETENCIES OF ADULT EDUCATION TEACHERS (YETİŞKİN EĞİTMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM YETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ)
"Improving E-Learning Training Competencies Of Adult Education Teachers'' projesi Erasmus-K1 kapsamında yürütülmekte olan bir proje olup; 20 yetişkinin uzaktan eğitim konusundaki becerilerinin geliştirilmesini hedeflemektedir. Proje İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul Valiliği, İstanbul Teknik Üniversitesi, Global Eğitim, Kültür ve İletişim Derneği ve Yunanistanda'ki eğitimin verilmesinden sorumlu olan AKETH'dir. Çocuk Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesi adına projeyi yürüten araştırmacılar arasında yer almıştır. Bu kapsamda 20 yetişkin proje öncesi kendi ülkelerinde ''Uzaktan Eğitim'' ile ilgili altı çalıştay yürütmüş; sonrasında çalıştaylarda sunulan tüm sunumlar www. uzyep.org sitesinde yayınlanmıştır. Çalıştaylar sonunda yetişkinler 5-13 Kasım 2016 tarihleri arasında Yunanistan Trikala şehrinde bir yetişkin eğitim merkezi olan ''AKETH'' tarafından ''uzaktan eğitim'' konusunda bir eğitime tabi tutularak, sertifikalandırılmışlardır. Eğitim sonunda katılımcılar bir LMS olan ''Moodle'' uygulamasını öğrenmiş olup; konuyla ilgili çevrelerindeki öğretmen ve öğrencilere yaygınlaştırma faaliyeti kapsamında ''Moodle'' sistemini tanıtmış ve öğretmişlerdir.
OKULUM BENİ ANLIYOR YETENEĞİMİ DESTEK EĞİTİM ODASIYLA DESTEKLİYOR
İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen proje, İstanbul Aydın Üniversitesi, Küçükçekmece, Güngören, Esenler, Bayrampaşa ve Kadıköy ilçelerinde olmak üzere Özel Yetenekli Çocuklara yönelik toplam 12 Destek Eğitim Odasının açılmasını, donatılmasını, öğretmen ve aile eğitimlerinin verilmesini kapsamaktadır. Buna göre proje faaliyetleri kapsamında 12 destek eğitim odasının hazırlanması, okullardaki normal zihin düzeyindeki 3000 öğrencinin ve normal zihin düzeyindeki 3000 öğrenci velisinin ''Farklılıklarımız, Zenginliklerimizdir'' konulu seminere tabi tutulması, her okuldan 20 toplamda 200 özel yetenekli öğrencinin 60 saatlik destek eğitim odası eğitimlerine ve ailelerinin ise 24 saatlik eğitimini kapsamaktadır. Proje beşinci ayı içerisinde olup; çalışmaları hala devam etmektedir.
TÜBİTAK 4004 "DOĞADA BİLİM YAPIYORUM" PROJESİ
TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destek Programı kapsamında, İstanbul Aydın Üniversitesi ve Doğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DAP) ile DAP Bölgesinde bulunan sevgi evlerinden alınan ortaokul öğrencilerine yönelik bir proje gerçekleştirilmiştir.
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yürütülen “Doğada Bilim
Yapıyorum!” başlıklı bu proje 18-22 Haziran 2018 tarihleri arasında,
DAP bölgesinde bulunan Bitlis ve Muş illerinde yer alan sevgi evlerinden
alınan 6. Ve 7. sınıf 40 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Beş
gün boyunca Malatya’nın Arapgir ilçesi’nde gerçekleştirilen projede katılımcıların ulaşım, yemek, konaklama ve promosyon giderleri
TÜBİTAK tarafından karşılanmıştır.
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin kolayca akılda
tutabilmelerine imkân veren inceleme, kayıt altına alma, interaktif
oyunlar ve sorgulama becerilerini geliştirecek bilimsel çalışmalar
eşliğinde yapılan argüman odaklı anlatımlar ile doğayı bilimsel bir
gözle gözlemlemek, bilimsel farkındalık ve merak düzeylerini arttırmak,
bilimsel süreç becerilerine ve bilime karşı tutumlarını geliştirmek,
eğitim hayatlarında araştıran, sorgulayan, çözüm üretebilen, yaratıcı,
özgüvenli birey olmaları sağlamak hedeflenmiştir.
Bu projede Çocuk
Üniversitemiz organizsyonel ve eğitimsel anlamda yer almış ve içerik geliştirme konusunda destek vermiştir.