Ders Planı / MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM UZUN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Toplam kalite yönetiminin ana unsurlarından biri olan müşteri memnuniyeti ilkesinin öneminin kavranması ve müşteri memnuniyetinin arttırılması yöntemlerini öğrenilmesini sağlamak. müşteriyi kazanma ve tutmayı kavramak.
Dersin İçeriği müşteri ilişkileri kavramı ve özellikleri. müşteri davranışları ve müşteri memnuniyeti. örgütsel kültür ve değişim. müşteri memnuniyeti odaklı kültürün oluşturulması. kültür değişimindeki engeller. müşteri odaklı değişim yönetimi. satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi. müşteriyi kazanma ve tutma. müşteri için değer yaratma. müşterilerle iletişim, iletişim modeli ve ögeleri. müşterilerle iletişim biçimleri. müşteri hizmeti, hizmet kalitesi ve sistemi. müşteri ilişkilerinin ölçülmesi, kıyaslama. focus grup görüşmeleri, danışma panelleri, kritik olay tekniği, müşteri ilişkileri anketi.

Haftalık Ders Konuları

1Müşteri ilişkileri kavramı ve özellikleri
2Müşteri davranışları ve müşteri memnuniyeti
3Örgütsel kültür ve değişim.
4Müşteri memnuniyeti odaklı kültürün oluşturulması
5Kültür değişimindeki engeller
6Müşteri odaklı değişim yönetimi
7Satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi
8Müşteriyi kazanma ve tutma
9Müşteri için değer yaratma
10Müşterilerle iletişim, iletişim modeli ve ögeleri
11Müşterilerle iletişim biçimleri
12Müşteri hizmeti, hizmet kalitesi ve sistemi
13Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi, kıyaslama
14Focus grup görüşmeleri, danışma panelleri, kritik olay tekniği, müşteri ilişkileri anketi.

Kaynaklar

1-Müşteri İlişkileri Yönetimi - Yavuz Odabaşı