Ders Planı / PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM UZUN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilere pazarlamanın temel mantığını vermek ve bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini nasıl ve hangi yaklaşımlarla yürütmeleri gerektiğini öğretmektir. Böylece işletmelerin satış ya da pazarlama bölümlerinde istihdam olabilecek bilgi ve becerilerle onları donatmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Pazarlama felsefesi, pazar analizi, tüketici davranışları ve hedef pazar tayini ile pazarlama bileşenleri bu dersin kapsamında yer almaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlamanın Tanımı
2Pazarlamanın Gelişimi
3Pazarlamayı Etkileyen Faktörler
4Pazarlama Karması
5Pazarlama Bilgi Sistemi
6Pazarlama Araştırması
7Pazarlama Araştırması Süreci
8ARA SINAV
9Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
10Pazarlama Stratejileri
11Mamul
12Fiyat
13Tutundurma
14Dağıtım

Kaynaklar

İsmet Mucuk - Pazarlama İlkeleri