Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. KAAN CAN UYANIK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Odyoloji Bölümü öğrencilerinin temel pazarlama bilgilerine hakim olmalarını ve bu bilgileri sağlık sektörüne özel şartlara göre değerlendirebilmelerini sağlayacak donanımın kazandırılmasını amaçlamaktadır. Pazarlamanın temel kavramları ve pazarlama çevresinin analiz edilmesi konularıyla temel oluşturarak; pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme kavramları, temel pazarlama stratejilerinin anlatılması pazarlama karması elemanlarının tanıtılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın Temel Kavramları, Pazarlama Çevresi ve Analizi, Tüketici Davranışlarının Analizi, Pazarlama Bilgi Sistemi ve Araştırması, Temel Pazarlama Stratejileri, Pazarlama Karması Elemanlarının Tanıtılması.

Haftalık Ders Konuları

1Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi, Tanımı, Gelişimi
2Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Tüketici Davranışları
3Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması
4Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme
5Sağlık Hizmetlerinde Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
6Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri
7Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırmaları
8Ara Sınav
9Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme
10Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma Stratejileri
11Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma
12Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında İlişki Pazarlaması
13Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
14Sağlık Hizmetlerinde Gerilla Pazarlaması ve Nöropazarlama

Kaynaklar

1- Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU



2- Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ve Doç.Dr. Elif EROĞLU