Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. MİNA GÖK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Melek Başak ÖZKAN

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İşitme kayıplı bireylerin iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik rehabilitatif yaklaşımları, klinik uygulamaları ve vakaları değerlendirmek.
Dersin İçeriği İşitsel rehabilitasyon yaklaşımlarının ve uygulamalarının tanıtılması ve vakalar üzerinde tartışılması, işitsel eğitim programı hazırlanması

Haftalık Ders Konuları

1İşitsel rehabilitasyon Büyüme ve gelişim, genel kavramlar,Multidisipliner etik ve mesleki sorumluluk bilinci
2Gelişim Alanları ve Normal Gelişim Basamakları
3Yaş gruplarına göre işitme kaybı prevelansı ve işitme kaybının gelişim alanları üzerine etkileri I
4İşitme kaybının gelişim alanları üzerine etkileri II
5işitsel rehabilitasyonda değerlendirme
6İşitsel rehabilitasyon değerlendirme araçları, test yöntemlerin I
7işitsel rehabilitasyon değerlendirme araçları, test yöntemlerin II
8İşitme kayıplılarda iletişim-eğitim yöntemleri
9Ara sınav
10Bebek ve Çocuklarda işitsel rehabilitasyon yaklaşımları, aile, öğretmen ve okul danışmanlığı I
11Bebek ve Çocuklarda işitsel rehabilitasyon yaklaşımları, aile, öğretmen ve okul danışmanlığı II
12Yetişkin ve geriatrik grupta işitsel rehabilitasyon
13İşitsel rehabilitasyonda materyal hazırlama
14Ek engeli olanlarda işitsel rehabilitasyon yaklaşımları

Kaynaklar

1-Johnson CE (2012). Introduction to Auditory Rehabilitation: A Contemporary Issues Approach. Boston: Pearson Education.

2-Tye-Murray N (2015). Foundations of aural rehabilitation: children, adults and their family members. Australia: Cengage Learning.

3-Allum DJ. Cochlear implant rehabilitation in children and adults.
4. Cole EB. (2019) Children with hearing loss