Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İşitme kaybı olan bireylerin iletişim ihtiyaçlarının karşılanması ve sözel dil becerilerini kazanamamış işaret dili ile iletişim kurabilen bireylerle iletişimi sağlamak üzere Türk İşaret Dilini kullanabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Türk İşaret Dili alfabesinin gramer, anlam bilimi yönünden yapısal özellikleri, sözcük dağarcığı ve yöresel kullanım farklılıkları, sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmaya yönelik grup aktivitelerini kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Modül 6 – Zaman ve Zaman Dilimleri
2Modül 6 – Zaman ve Zaman Dilimleri
3Modül 6 – Zaman ve Zaman Dilimleri
4Modül 7 – Trafik ve Canlılar
5Modül 7 – Trafik ve Canlılar
6Modül 7 – Trafik ve Canlılar
7Modül 8 - Meslekler
8Modül 8 - Meslekler
9Ara Sınav
10Sınav Değerlendirme, Modül 9 – Spor ve Coğrafi terimler
11Modül 9 – Spor ve Coğrafi terimler
12Modül 10 – Karşılıklı konuşma ve düz metin çevirme
13Modül 10 – Karşılıklı konuşma ve düz metin çevirme
14Modül 10 – Karşılıklı konuşma ve düz metin çevirme

Kaynaklar

1. Barışık, E. ‘Türk İşaret Dili Kılavuzu’. Yargı Yayınevi.
2. Türk İşaret Dili Sözlüğü. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri genel Müdürlüğü, Ankara, 2015.
3. Müzik videoları ve şiir kitapları.