Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim + Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ÜMİT CAN ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Elektrofizyolojik ölçümler ile ilgili hastalardan elde edilen verilerin yorumlanması, değerlendirilmesi ve sonuçların rapor edilmesi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi, konu ile ilgili donanım kazanmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği Elektrofizyolojik ölçüm teknikleri hakkında normal ve patolojik bulguların değerlendirilmesini ve raporlamasını içerir.

Haftalık Ders Konuları

1Odyolojide elektrofizyolojik yöntemler ve sınıflandırılması
2Elektrokokleografi (ECochG) değerlendirmesi ve raporlaması
3İşitsel beyinsapı yanıtları (Klik ABR) değerlendirmesi ve raporlaması
4İşitsel beyinsapı yanıtları (Tonal ABR) değerlendirmesi ve raporlaması
5İşitsel beyinsapı yanıtları (CE- Chirp ABR) değerlendirmesi ve raporlaması
6İşitsel beyinsapı yanıtları (Kemik Yolu ABR) değerlendirmesi ve raporlaması
7Patolojik işitsel beyinsapı yanıtları değerlendirmesi ve raporlaması
8Orta latans yanıtları (MLR) değerlendirmesi ve raporlaması
9Ara Sınav
10Sınav Değerlenirme, Geç latans yanıtları (LLR) değerlendirmesi ve raporlaması
11İşitsel uyarılmış kortikal potansiyeller değerlendirmesi ve raporlaması
12P300 yanıtları değerlendirmesi ve raporlaması
13Auditory steady state response (ASSR) değerlendirmesi ve raporlaması
14İleri elektrofizyolojik yöntemlerin ayırıcı tanıda yeri ve önemi

Kaynaklar

1. Valente, M., Valente, L. M. (2015). Adult Audiology Casebook. 2 nd Edition, Thieme.
2. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2 nd Edition. Plural Publishing Inc.
3. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson.
4. Katz, J. (2002). Handbook of Clinical Audiology. Williams and Wilkins.