Ders Planı / ELEŞTİREL DÜŞÜNME

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENNET ÇİRİŞ YILDIZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste öğrenci eleştirel düşünmenin bireysel ve mesleki yaşamdaki önemini kavrar.
Dersin İçeriği Eleştirel düşünme sürecinin öğelerini, bireysel ve mesleki yaşamdaki yeri ve önemini inceleyerek, kendi düşünme sürecinde dikkate alma.

Haftalık Ders Konuları

1Eleştirel düşünmenin gelişim tarihi ve ilgili temel kavramlar
2Eleştirel düşünmenin önemi, özellikleri ve etkileyen faktörler
3Eleştirel düşünen bireyin özellikleri
4Eleştirel düşünme süreci
5Eleştirel düşünme becerileri ve stratejileri
6Eleştirel düşünme eğitimindeki yeri
7Eleştirel düşünme eğitiminde kullanılan modeller ve yöntemler
8Hemşirelikte eleştirel düşünme ve önemi
9Ara sınav
10Kataoka-Yahiro ve Saylor'un hemşirelikte eleştirel düşünme modeli
11Hemşirelikte eleştirel düşünme ve problem çözme
12Hemşirelikte eleştirel düşünme ve klinik karar verme
13Eleştirel düşünme -grup çalışması
14Eleştirel düşünme -grup çalışması

Kaynaklar

Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002.
Paul, W. R. (1995). Critical Thinking. Foundation for Critical Thinking,
CA. Weiler, E. (2001). Thinking Skills. Remedia Publications,
AZ. Fisher, A. (2004). Critical Thinking: An Introduction. Cambrdige University Pres, Cambridge.
BrinkBudgen, R., (2003). Critical Thinking for Students, How to Boks Ltd., Oxford.