Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MÜGE BURCU ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, temel pazarlama bilgileri ve pazarlama yönetimine ait bilgilerin, uluslar arası pazarlardaki uygulanış biçiminin ve kendine has özelliklerinin öğrencilere aktarılmasıdır
Dersin İçeriği Uluslararası pazarlamanın genel özellikleri, lokal pazarlamadan ayrılan özellikleri, farklı özellikler taşıyan ülkeler için farkı çevre koşulları, farklı pazarlarda uygulanan stratejiler dersin ana içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Uluslararasılaşma ve Globalleşme
3Global Pazarlama Çevresi
4Global Pazarlara Giriş
5Global Ticaret Çerçevesi
6Uluslararası pazarlamayı etkileyen sosyal ve kültürel faktörler
7Politik ve Yasal faktörler
8Genel tekrar
9Vize
10Global Bilgi Sistemleri ve Pazar araştırmaları
11Pazar Bölümlendirme
12Global Pazarlara Giriş Stratejileri
13Global Pazarlama Karması
14Final

Kaynaklar

1. Global Marketing, Global Edition, -- Warren J. Keegan, Mark C. Green - ISBN-13: 9781292017389
2. International Marketing, 15th edition -- Cateora, P., Gilly, M. & Graham, J. (2011).