Ders Planı / PRINCIPLES OF MARKETING

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. BURÇİN KAPLAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere pazarlama yönetimi sürecinde pazarlama yönetimi bileşenlerini (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma ve konumlandırma) yönetebilmeyi ve pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama organizasyonlarını nasıl organize edeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Dersin kapsamında, ürün - hizmet, fiyat, dağıtım, tutundurma ve konumlandırma, organize etme ve pazarlama bilgi sitemleri yer almaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Ürün ve ürüne ilişkin kavramlar
2Ürün politikaları
3Yeni ürün kararları
4Hizmet Kararı
5Hizmet Kararı
6Fiyat politikaları
7Seçilmiş dağıtım kanalları
8Dağıtım-Yönetim İlişkisi ve Yönetim
9Ara sınav
10Fiziksel Dağıtım ve Fonksiyonları
11Tutundurma
12Satış
13Pazarlamanın organiza edilmesi
14Pazarlama Bilgi Sistemi ve Kontrol

Kaynaklar

1- Kotler and Keller (2012), Marketing Management, New Jersey: Pearson Education.