Ders Planı / STRATEGIC MANAGEMENT IN AVIATION INDUSTRY

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 7.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Stratejik yönetim konusunda temel kavramsal ve kuramsal bilgilerin verilmesi ile havacılık sektöründeki rekabet ortamında yönetim işini gerçekleştirecek mezunları iş ortamına hazır hale getirmek.
Dersin İçeriği Strateji, politika ve ilgili kavramlar; tarihsel gelişmeler, stratejik yönetim okulları; stratejik yönetim süreci; strateji oluşturanlar; stratejik yönlendirme, amaçlar ve amaçlar hiyerarşisi; çevresel analiz (dış çevre analizi); çevresel analiz (iç çevre analizi); strateji belirleme düzeyleri ve temel stratejik seçenekler; şirket, işletme ve işlevsel stratejiler; uluslararası pazarlara giriş stratejileri; stratejik seçeneklerin seçiminde kullanılan araçlar, strateji seçimi; stratejinin uygulanması (örgütsel yapı ve işlevsel politikalar); stratejinin uygulanması (örgütsel davranış boyutları, örgüt kültürü); stratejik denetim; strateji ve işlevsel politikalarla ilgili örnek olay çalışmaları.

Haftalık Ders Konuları

1Havayolu Endüstrisindeki Global Stratejik Trendler
2Stratejik Yönetime Giriş
3Stratejik Yönetim Araçları
4Stratejik Havayolu Yönetimindeki Ana Konseptler ve Havayolu Stratejik İş Modelleri
5Havayolu Gider Yapıları ve Stratejileri
6Stratejik Analiz Uygulamaları
7Havayolu Rekabet Stratejileri
8Vize
9Havayolu Gelir Stratejileri
10Havayolları İttifak Stratejileri
11Havayolu İş Yönetimi Stratejileri
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Final sınavı

Kaynaklar

1-Journal of Economics & Management Strategy, Product Unbundling in the Travel Industry: The Economics of Airline Bag Fees
JAN K. BRUECKNER, DARIN N. LEE, PIERRE M. PICARD, ETHAN SINGER, 2015.
2- Journal of Air Transport Management, An investigation into traveler preferences and acceptance levels of airline ancillary revenues
John F. O’Connell a, *, David Warnock-Smith, 2013.
3- Airline Economics Foundations for Strategy and Policy by Micheal W. Tretheway and Tae H. Oum, 1992.
4-How Airlines Compete, William M. Swan, July 2002.
5-Airlines Management: Strategies For THE 21ST CENTURY PAUL STEPHEN DEMPSEY, LAURANCE E.GESELL, 2006.