Ders Planı / MARKETING FOR AVIATION

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İLKAY KARADUMAN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. İLKAY KARADUMAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders öğrencilere pazarlama konusunda temel bilgi ve pazarlama yönetimi, tüketici davranışı, hedef pazarlama, ürün, fiyat, dağıtım ve pazarlama iletişimleri stratejileri konusunda bilgi kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Bu ders pazarlamanın tanımı, pazarlama strateji ve planları, bilgi toplama ve talep tahminleme, pazarlama araştırması, uzun vadeli sadakat ilişkileri oluşturma, tüketici pazarlarının analizi, kurumsal pazarların analizi, pazar bölümlendirme ve hedefleme, marka değeri, marka konumlandırma, ürün, fiyat, yer ve pazarlama iletişimleri stratejileri ağızdan ağıza pazarlama, uluslararası pazarlar, yeni pazarlama karmaları oluşturma ve bütünleşik pazarlama örgütü konularında odaklanmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

11 Giriş, dersin amaçlarını anlamak
22 Ürünü pazarlayan firmanın genel olarak gözden geçirilmesi
33 Pazar tanımlaması
44 Rekabet
5Pazar potansiyeli
6Pazar oryantasyonu
7Uluslararası pazarlarda tutundurma
8Uluslararası pazarlarda dağıtım
9Ara sınav
10Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma
11Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma (devam)
12Uluslararası pazarlarda bütçeleme
13Uluslararası pazarlarda proforma finansal tabloları hazırlama
14Tekrar

Kaynaklar

1-Kotler and Keller Marketing Management