Ders Planı / DİKSİYON–II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 1.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇU SALİHOĞLU
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BURÇU SALİHOĞLU
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı ;Diyalog içeren bir sahne metnini, Türkçe konuşma ve sesletim kurallarına uygun , ses beden , söz anlam bütünlüğü içerisinde ifade edebilme becerisi geliştirir.
Dersin İçeriği Diksiyon , fonetik , söyleme kusurları,ritm, tonlama, vurgu, soluk noktası, sözcük duygusu ve entonasyon , konularının tiyatro metinlerinden örneklerele sahne üzerinde uygulanmasını içerir.

Haftalık Ders Konuları

1Fonetik alfabesinde ünsüzler: sürtünmeliler ve karışık konsonlar 1.Grupla ısınma ve ses egzersizi ( f-v sesleri 3.birinci dönemle ilgili değerlendirme 4. Bireysel boğumlama çalışması ( f- v sesleri ile ilgili tekerlemeler ve örnek şiir)
2Fonetik alfabesinde ünsüzler: sürtünmeliler ve karışık konsonlar 1.Grupla ısınma ve ses egzersizi 2.bireysel boğumlama egzersizleri ( h sesi) 3. ödevlerin kontrolü 4. Bireysel boğumlama çalışması ( -h sesleri ile ilgili tekerlemeler ve örnek şiir)
3nefes, ritm, soluk noktalaması, entonasyon 1.Toplu nefes ve ses ısınma çalışması kısa cümleler 2 Ödevlerin kontrolü 3.Kısa cümleleden oluşan örnek bir metin üzerinden nefes ritm ve soluk noktası çlışmaları
4nefes, ritm, soluk noktalaması, entonasyon 1.Toplu nefes ve ses ısınma çalışması uzun cümleler 2 Ödevlerin kontrolü 3.Uzun cümlelerden oluşan örnek bir metin üzerinden nefes ritm ve soluk noktası çalışmaları 4.Türkçede cümle yapısı sesletimde duraklar ve vurgu
5Sözcük vurgusu, cümle vurgusu 1.Toplu ses ve ısınma çalışması 2.Ödevlerin kontrolü 3.Örnek bir metin eşliğinde bireysel sözcük ve cümle vurgusu çalışmaları
6Sözcük vurgusu, cümle vurgusu 1.Toplu ses ve ısınma çalışması 2.Ödevlerin kontrolü 3.Uzun cümlelerden oluşan Örnek bir metin eşliğinde bireysel sözcük ve cümle vurgusu çalışmaları
7Akıcı konuşma Söyleyişte uyum ve Ölçü, hitabet 1.Toplu nefes ve ses ısınma çalışması 2. Örnek bir konu üzerinden 1 dakikalık doğaçlama konuşma 3. Ödev herhangi bir konu üzerinden sınıf önünde sunmak üzere 3 dakikalık konuşma hazırlamaları istenir.
8Akıcı konuşma Söyleyişte uyum ve Ölçü 1.Toplu nefes ve ses ısınma çalışması 2.Hazırlanan konuşmaların sunumu
9ARA SINAV
10konuşmanın dinamiği, sesin çeşitliliği Vize değerlendirmesi 1.Toplu nefes ve ses ısınma çalışması 2. Vize sınavında oynanan parçalar üzerinden tüm konuların değerlendirmesi 3. Seçili bir fabl üzerinden bireysel çalışma
11konuşmanın dinamiği, sesin çeşitliliği ve hareket 1. Toplu nefes ve ses ısınma çalışması 2. Bir öceki haftanın geri bildirimi 3. Klasik çocuk masallarından seçili bir örnek üzerinden okuma
12Konuşmanın, çeşitliliği, konuşmanın melodisi, hareket 1. Toplu nefes ve ses çalışması 2. Seçili bir metin üzerinden bireysel çalışma
13Konuşmanın melodisi ve Anadolu şiveleri 1. Toplu nefes ve ses çalışması 2. Seçili bir metin üzerinden bireysel çalışma (Karadeniz, Trakya,Ege,Rum)
14Konuşmanın melodisi ve Anadolu şiveleri 1. Toplu nefes ve ses çalışması 2. Seçili bir metin üzerinden bireysel çalışma (Doğu Anadolu, Orta Anadolu, Güneydoğu)

Kaynaklar

1- -Nuzhet Şenbay - Alıştırmalı Diksiyon Sanatı