1 | İlk ders tanışma çalışmasıyla başlayarak öğrencilerin, ders süresince yapılan hareket ve ısınma çalışmaları bedensel kondisyonu ve fiziksel aktivasyonlarını kullanmayı hedefler. |
2 | Ritmik ve ritmin içeriği hakkında bilgilendirme ile başlanır. Ritmi, duyma ve kullanabilme üzerine el vuruşları ve ayak vuruşlarını içeren ritmik egzersizlerle ile ritmi algıma hedeflenir. |
3 | Ritim ve sayılar üzerine Ters Sayı egzersizi yapılır. Bu egzersizde bedeni hareket ettirirken sayıları saymayı ve ritmi duymayı hedeflenir. |
4 | Öğrenciler sınıfta bulunan materyallerle (masa, kalem,..vs ) bir ritim oluşturur. Ritim grupça algılanmaya ve pekiştirilmeye çalışılır. |
5 | Ritim ve vuruşlar üzerine egzersizler yapılır. Metronom kullanılarak öğrencilerin el ve ayak vuruşlarını ve hareketsel devinimlerini ritminle algılanması hedeflenir. |
6 | Ritim ve adım, yürüyüş ve tempo çalışmasıyla, ritmik vuruşlar ve sayıların nasıl birlikte kullanılmasıyla ilgili olarak çalışmalar yapılır. Bu çalışmayla ritim ile hareket arasındaki ilişki bütününü fark etmeyi amaçlanır. |
7 | Ritim ve hareket ilişkisi çalışmaları, hareket dizgeleri oluşturmayı, ritimle bütünleştirmeyi ve ritim hareket ilişkisini kavramayı hedefler. |
8 | Ritim ve yaratım çalışmasıyla öğrencilerin ödev olarak hazırladıkları hareket dizgelerinden oluşan performanslarını sahnede sergilemeleri hedeflenir. Sergilenen performansların üzerine değerlendirme yapılarak, ritim ve hareket yaratıcılığını farkına varmaları sağlanır. |
9 | Ara sınavlar. |
10 | Ritim ve nesne ve hareket üzerine çalışmalar ile öğrencilerin kullanmak istedikleri nesneleri hareketle bütünleştirerek ritmi algılamaları amaçlanır. |
11 | Ritim ve kelime egzersizi ile soyut kelimelerle oluşturdukları hareket dizgelerini ritimle bütünleştirerek hareket oluşturma ve onu izleyenler karşısında sergilenmeyi hedefler. |
12 | Ritim ve ses ve kelime egzersizi de ritmi kullanırken aynı anda sesi, hareketi ve kelimenin hareketsel oluşumunu kapsar. Bu çalışma ile ritim ve hareket ilişkisinin kavranması daha çok pekiştirilir. |
13 | Tüm dönem boyunca egzersizlerden oluşan performans ödevleri için hazırlık çalışmaları yapılır ve ders boyunca sınıfça tartışılır ve değerlendirilir. |
14 | Öğrenciler tarafından ödev olarak hazırlanan ritmik performanslar sergilenir. Öğrencilerin ritim ve hareket ilişkisi üzerine genel bir değerlendirmeyle ritmik dersinin amacı algılanması sağlanır. |