Ders Planı / RİTMİK–I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 1.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. MEHMET BİRKİYE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, Ritm çalışmaları ile ilgili temel bilgileri kavrayabilmelerini, uygulamaları ile ilgili beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Ritmik derisinin içeriği; ritm ile bedensel olarak hareket etme bağlantısını kurmaya dayalı egzersizlerle ritm duygularını geliştirmek, hareket hafızasını pekiştirici ısınma çalışmaları yapmak ve ritmin gündelik hayatla bağlantısını hareketsel olarak uygulayabilmektir.

Haftalık Ders Konuları

1İlk ders tanışma çalışmasıyla başlayarak öğrencilerin, ders süresince yapılan hareket ve ısınma çalışmaları bedensel kondisyonu ve fiziksel aktivasyonlarını kullanmayı hedefler.
2Ritmik ve ritmin içeriği hakkında bilgilendirme ile başlanır. Ritmi, duyma ve kullanabilme üzerine el vuruşları ve ayak vuruşlarını içeren ritmik egzersizlerle ile ritmi algıma hedeflenir.
3Ritim ve sayılar üzerine Ters Sayı egzersizi yapılır. Bu egzersizde bedeni hareket ettirirken sayıları saymayı ve ritmi duymayı hedeflenir.
4Öğrenciler sınıfta bulunan materyallerle (masa, kalem,..vs ) bir ritim oluşturur. Ritim grupça algılanmaya ve pekiştirilmeye çalışılır.
5Ritim ve vuruşlar üzerine egzersizler yapılır. Metronom kullanılarak öğrencilerin el ve ayak vuruşlarını ve hareketsel devinimlerini ritminle algılanması hedeflenir.
6Ritim ve adım, yürüyüş ve tempo çalışmasıyla, ritmik vuruşlar ve sayıların nasıl birlikte kullanılmasıyla ilgili olarak çalışmalar yapılır. Bu çalışmayla ritim ile hareket arasındaki ilişki bütününü fark etmeyi amaçlanır.
7Ritim ve hareket ilişkisi çalışmaları, hareket dizgeleri oluşturmayı, ritimle bütünleştirmeyi ve ritim hareket ilişkisini kavramayı hedefler.
8Ritim ve yaratım çalışmasıyla öğrencilerin ödev olarak hazırladıkları hareket dizgelerinden oluşan performanslarını sahnede sergilemeleri hedeflenir. Sergilenen performansların üzerine değerlendirme yapılarak, ritim ve hareket yaratıcılığını farkına varmaları sağlanır.
9Ara sınavlar.
10Ritim ve nesne ve hareket üzerine çalışmalar ile öğrencilerin kullanmak istedikleri nesneleri hareketle bütünleştirerek ritmi algılamaları amaçlanır.
11Ritim ve kelime egzersizi ile soyut kelimelerle oluşturdukları hareket dizgelerini ritimle bütünleştirerek hareket oluşturma ve onu izleyenler karşısında sergilenmeyi hedefler.
12Ritim ve ses ve kelime egzersizi de ritmi kullanırken aynı anda sesi, hareketi ve kelimenin hareketsel oluşumunu kapsar. Bu çalışma ile ritim ve hareket ilişkisinin kavranması daha çok pekiştirilir.
13Tüm dönem boyunca egzersizlerden oluşan performans ödevleri için hazırlık çalışmaları yapılır ve ders boyunca sınıfça tartışılır ve değerlendirilir.
14Öğrenciler tarafından ödev olarak hazırlanan ritmik performanslar sergilenir. Öğrencilerin ritim ve hareket ilişkisi üzerine genel bir değerlendirmeyle ritmik dersinin amacı algılanması sağlanır.

Kaynaklar

1- Rhythm and Movement, Elsa Findlay, Summy-Brichard Inc., Warner Bros. Publications