Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. KAAN CAN UYANIK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bölümü öğrencilerinin temel pazarlama bilgilerine hakim olmalarını ve bu bilgileri sağlık sektörüne özel şartlara göre değerlendirebilmelerini sağlayacak donanımın kazandırılmasını amaçlamaktadır. Yine bölüm öğrencilerinin, pazarlama karması elemanlarının işlevlerini, işletmelerin pazarlama stratejilerini ve çağdaş pazarlama yaklaşımlarını öğrenerek, bu konular hakkında tartışmalara katılabilecek ve fikir yürütebilecek seviyeye gelmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Pazarlama, sağlık hizmetlerinde pazarlama kavramı, sağlık hizmetleri pazarlamasının özellikleri diğer endüstrilerinden farklılıkları, sağlık hizmetleri pazarlamasının geçmişi ve gelişmesine etki eden faktörler, sağlık hizmetleri pazarlamasının nedenleri. Tüketici, müşteri ve hasta kavramları, Tüketici davranışları; Sağlık Hizmetleri Pazarında Pazar Bölümlendirme ve Talep Yönetimi, Tüketicilerin Sınıflandırılması ve Tüketici Davranışını Etkileyen Temel Faktörler, Tüketici Satın Alma Davranışının Türleri, sağlık hizmetlerinde pazarlama araştırmaları.

Haftalık Ders Konuları

1Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi, Tanımı, Gelişimi
2Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Tüketici Davranışları
3Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması
4Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme
5Sağlık Hizmetlerinde Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
6Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri
7Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırmaları
8Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme
9Ara Sınav
10Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma Stratejileri
11Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma
12Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında İlişki Pazarlaması
13Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
14Sağlık Hizmetlerinde Gerilla Pazarlaması ve Nöropazarlama

Kaynaklar

1- Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU


2- Pazarlama Yönetimi, Prof. Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ve Doç. Dr. Elif EROĞLU


3- Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Prof. Dr. Bayram ŞAHİN