Dersin İçeriği |
Büro kavramı, büroların işlevleri, büro türleri, yönetim, yönetimin tarihsel gelişimi, yönetimin fonksiyonları, büro yönetimi, bürolarda; planlama, örgütleme, yöneltme, eşgüdümleme, konrol. Bürolarda iş analizi ve iş değerlemesi. Büroların ve Büro İşlerinin Organizasyonu. Bürolarda Sistem İyileştirme Teknikleri, İş Etüdü, Hareket ve Zaman Ekonomisi, Verimlilik, Etkililik, Etkinlik. Büro Otomasyonu Sistemleri, Bilgi yönetimi ve güvenliği. Bürolarda Toplam Kalite Yönetimi, Bürolarda Performans Değerleme, Bürolarda Stres Yönetimi. Bürolarda yerleşim ergonomisi, bürolardaki çalışma koşullarının ve iş süreçlerinin çalışanın fiziksel, psikolojik, bilişşel özelliklerine uygun hale getirilmesi. Büro ortamında hijyen faktörleri, gürültü, ısı, ses, sıcaklık, nem, havalandırma, renk unsurları. Oturarak yapılan işler ve bürodaki rutin hareketleri için doğru ve sağlıklı postur bilgisi. |