Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. RAFET AKDENİZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin niceliksel yöntemler kullanarak çok kriterli karar verme yöntemlerini (ÇKKV) kullanmalarını sağlamaktır. Buna göre, sıralama düzensizliklerini kullanarak iş kararları vermek için ELECTRE yöntemleri, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP), değişkenleri ve bunların kararlara uygunluk derecelerini belirlemek için karar verme uygulamalarından yararlanılmaktadır. Öğrenciler Çok kriterli karar verme tekniklerini kullanabilecek, alternatifleri kısmen veya tamamen sıralayabilecek, belirsizlik ve yüksek risk koşullarında karar verebilecektir.
Dersin İçeriği Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) dersi beş modül halinde düzenlenmiştir. Daha sonra sınıflandırma yöntemlerini açıklar. ELECTRE-TRI, Kohonen Sinir Ağları. Daha sonra Uzaklık, Sıralama, Fayda ve Bulanık sistem tabanlı MCDM yöntemlerine odaklanılmaktadır. Daha sonra Grup Karar Verme konusuna odaklanılır. Bu ders, modern ticari firmaları yönetmek ve rekabetçi pazarlarda zorluklarla yüzleşmek için etkili öğrenme için çok kriterli karar vermenin uygulanmasıyla ilgili örnek olay incelemelerini kullanır.

Haftalık Ders Konuları

1MCDM'ye Giriş, Karar verme ihtiyacı, Karar vermede kilit isimler, Yönetimsel karar modelleme.
2Belirsizlik Altında Karar Verme, Maksimum Kriter, Maximin Kriter, Gerçekçilik Kriteri, Minimax pişmanlığı.
3MCDM'ye Giriş, MCDM uygulamaları, Normalleştirme yöntemleri, Basit Katkı Ağırlıklandırma Yöntemi.
4Ağırlıklı Toplam Yöntemi (WSM), Ağırlıklandırılmış Çarpım Yöntemi (WPM), WASPAS yöntemi
5Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) ve Örnek Olay Çalışması
6İdeal Çözüme Benzerliğe Göre Sipariş Tercihi İçin (TOPSIS) yöntemi ve Vaka çalışması
7ELECTRE (Elemination and Choice Translating Reality English) yöntemi
8Midterm Exam
9MCDM yöntemi ve uygulaması
10Sunum (Ödev)
11Sunum (Ödev)
12Sunum (Ödev)
13Sunum (Ödev)
14Sunum (Ödev)

Kaynaklar

1-Text book
(1).Raju K.S ., Nagesh Kumar D.,(2014). Multicriterion Analysis in Engineering and
Management, Prentice Hall of India (PHI) Learning Pvt. Ltd, New Delhi.
Supplementary Materials
(1). Dursun, M, Karsak, E. E.,Karadayi, M.A., (2011). A fuzzy multi-criteria group decision
making framework for evaluating health-care waste disposal alternatives, Expert Systems
with Applications,38,11453–11462.
(2).Gajpal.P.P., Ganesh, L.S.,Rajendran, C., (1994). Criticality analysis of spare parts using
the analytic hierarchy process, International Journal of Production Economics, 35, 293-297.
(3).Jong Chuu, S, (2009). Selecting the advanced manufacturing technology using fuzzy
multipleattributes group decision making with multiple fuzzy information, Computers &
Industrial Engineering, 57, 1033–1042.
(4).Kannan,G., Pokharel, S., Sasi Kumar, P., (2009). A hybrid approach using ISM and
fuzzy TOPSIS for the selection of reverse logistics provider, Resources, Conservation and
Recycling, 54, 28–36.