Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HAYRETTİN GÜLBİN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Kitap, Bilgisayar, Projeksiyon

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Pazarlamanın çevresi ve ilişkileri, pazarlama araştırmaları, hedef pazarın seçimi, pazarlama karması ve satış sonrası hizmetler konularında teorik ve uygulama hakkında gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Pazarlama ile ilgili temel bilgiler, Pazar ve pazarlama çevresi, ilişkileri ve makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi, Tüketici karar verme süreci. Tüketici davranışlarını etkileyen içsel (psikolojik) ve dışsal (sosyo-kültürel) faktörler, Pazar ve pazarlama araştırmaları, Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi, Talep tahmin yöntemleri, Ürün tasarımı, Ürün yaşam eğrisi ve uygulanabilir stratejiler, Ürün ile ilgili olarak, Marka, ambalaj, etiketleme ve bunlara ilişkin uygulanabilir stratejileri, Fiyatlandırma, fiyatlamayı etkileyen faktörler, fiyatlama yöntemler ve fiyatlama politikaları, Dağıtım, dağıtım kanalları, Dağıtım kanalları ve elemanları ve Fiziksel dağıtım, Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Tutundurma fonksiyonları, Satış sonrası hizmetler

Haftalık Ders Konuları

11)Pazarlama kavramı, tanımı, önemi ve konusu. 2)Pazarlama karması (4P). 3) İhtiyaç, istek,talep, değişim kavramları
21)Pazarlamanın çevre koşulları, 2) pazarlamanın özellikleri, 3) pazarlamanın gelişimi: *Üretim anlayışı, *Ürün anlayışı, *Satış anlayışı, *Pazarlama anlayışı ve *Toplumsal pazarlama anlayışları. 4) Satış ve Pazarlama anlayışı arasındaki temel farklılklar
31) Tüketici ve müşteri kavramları 2) Müşteri İlişkileri Yönetimi, 3) Pazar kavramı ve çeşitleri. 4))İşletmenin Büyüme stratejileri (Pazara Nufuz etme, Pazar Geliştirme, Mamul Geliştirme, Çeşitlendirme Stratejileri)
41) Pazar Bölümlendirme Kavramı: Tanımı, 2) Bölümlendirmenin yararları, sakıncaları, 3) Pazar bölümlendirmenin etkinlik şartları, 4) pazar bölümlendirmede kullanılan kriterler, stratejiler. * Demografik bölümlendirme, *Coğrafi, *Psikografik, *Mamule göre bölümlendirme.
51) Hedef pazar kavramı ve stratejileri, avantaj ve dezavantajları : 2) Hedef Pazar Strateji Çeşitleri : *Farklılaştırılmamış pazarlama, *Farklılaştırılmış pazarlama, *yoğunlaştırılmış (Niş) pazarlama, *Mikro pazarlama stratejileri
61) Hedef Pazarı ve Stratejilerinin Seçimini Etkileyen Faktörler, uygulanabilmesi için gereken koşullar 2) Konumlandırma : Tanımı, çeşitleri ve konumlandırma örnekleri
7MAMUL: 1) Mamulün Tanımı 2)Mamulün Düzeyleri ( Temel fayda, Gerçek mamul, Genişletilmiş mamul) 3) Mamul hattı ve mamul karması kavramları 4) Mamaulün sınıflandırlması : Amacına göre (Tüketim malları ve Endüstriyel mallar) 5) Mamullerin Alışveriş Alışkanlıklarına göre sınıflandırılması, * Kolayda Mallar *Beğenmeli (araştırılan) mallar * Özellikli mallar * Aranmayan mallar (Tanımları, özellikleri, örneklerle açıklanması)
81) Tüketim ve Endüstriyel mal tanımları, farkları, örneklerle açıklanması 2) Mamul karmasında değişikliğe yol açan faktörler 3) Mamulün hayat seyri kavramının tanımı ve grafikle açıklanması 4) Mamulün hayat seyrinde dönemlerin özellikleri ( mamul, satışlar, karlılık, maliyetler, üretim, dağıtım, tutundurma, aracılar ve tüketiciler ve rekabet açısından): *Sunuş Dönemi * Büyüme Dönemi * OLgunluk dönemi * Gerileme dönemi
9ARASINAV
10MARKA 1) Tanımı 2) Marka kullanmanın yararları: İşletme, Tüketi ve Toplum açısından 2) İyi Bir marka adının özellikleri 3) Ambalaj 4) Servis, Kalite FİYAT 1) Tanımı ve Fiyatlandırma Yöntemleri 2) Fiyatlandırma Yöntemleri (Maliyete, talebe göre ) 3)Nihai Fiyatın Belirlenmesi: Psikolojik, Tutundurucu, İndirimli, Farklılaştırıcı Fiyatlandırma 4)) Yeni Mamulü Fiyatlandırma Stratejileri ( Pazara Nüfuz etme ve Pazarın Kaymağını Alma Stratejileri)
11TUTUNDURMA 1) Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Tutundurma Karması 2) Tutundurma Metotları ve Özellikleri * Kişisel Satış * Reklam * Halkla İLİŞKİLER *Satış Promosyonu (Satış Geliştirme) *Doğrudan Pazarlama 3) Tutundurma Karması Stratejileri : İtme ve Çekme Stratejileri 4) Tutundurma Karmasının SEçimini Etkileyen Faktörler
12DAĞITIM KANALLARI, LOJİSTİK 1) Dapıtım kanalı ve lojistik kavramları, önemi ve fonksiyonları 2) Doğrudan ve Dolaylı Dağıtım kavramları 3) Aracı kullanma nedenleri 3) Dağıtım kanalının seçimi
13DAĞITIM KANALLARI VE LOJİSTİK 4) Dağıtım Politikaları 5) Dağıtım Kanallarında Çatışma : Yatay ve Dikey Çatışma Kavramları
141) LOjistik Kavramı : Anlamı, Faydaları, Fonksiyonları 2) Toptancılık ve Perakendecilik : Tanımları, Fonksiyonları, Çeşitleri

Kaynaklar

1-İsmet Mucuk-Pazarlama İlkeleri