1 | 1)Pazarlama kavramı, tanımı, önemi ve konusu.
2)Pazarlama karması (4P).
3) İhtiyaç, istek,talep, değişim kavramları |
2 | 1)Pazarlamanın çevre koşulları,
2) pazarlamanın özellikleri,
3) pazarlamanın gelişimi:
*Üretim anlayışı,
*Ürün anlayışı,
*Satış anlayışı, *Pazarlama anlayışı ve *Toplumsal pazarlama anlayışları.
4) Satış ve Pazarlama anlayışı arasındaki temel farklılklar |
3 | 1) Tüketici ve müşteri kavramları
2) Müşteri İlişkileri Yönetimi,
3) Pazar kavramı ve çeşitleri.
4))İşletmenin Büyüme stratejileri (Pazara Nufuz etme, Pazar Geliştirme, Mamul Geliştirme, Çeşitlendirme Stratejileri) |
4 | 1) Pazar Bölümlendirme Kavramı: Tanımı,
2) Bölümlendirmenin yararları, sakıncaları,
3) Pazar bölümlendirmenin etkinlik şartları,
4) pazar bölümlendirmede kullanılan kriterler, stratejiler.
* Demografik bölümlendirme,
*Coğrafi,
*Psikografik,
*Mamule göre bölümlendirme. |
5 | 1) Hedef pazar kavramı ve stratejileri, avantaj ve dezavantajları :
2) Hedef Pazar Strateji Çeşitleri : *Farklılaştırılmamış pazarlama, *Farklılaştırılmış pazarlama, *yoğunlaştırılmış (Niş) pazarlama,
*Mikro pazarlama stratejileri |
6 | 1) Hedef Pazarı ve Stratejilerinin Seçimini Etkileyen Faktörler, uygulanabilmesi için gereken koşullar
2) Konumlandırma : Tanımı, çeşitleri ve konumlandırma örnekleri |
7 | MAMUL:
1) Mamulün Tanımı
2)Mamulün Düzeyleri ( Temel fayda, Gerçek mamul, Genişletilmiş mamul)
3) Mamul hattı ve mamul karması kavramları
4) Mamaulün sınıflandırlması : Amacına göre (Tüketim malları ve Endüstriyel mallar)
5) Mamullerin Alışveriş Alışkanlıklarına göre sınıflandırılması,
* Kolayda Mallar
*Beğenmeli (araştırılan) mallar
* Özellikli mallar
* Aranmayan mallar
(Tanımları, özellikleri, örneklerle açıklanması) |
8 | 1) Tüketim ve Endüstriyel mal tanımları, farkları, örneklerle açıklanması
2) Mamul karmasında değişikliğe yol açan faktörler
3) Mamulün hayat seyri kavramının tanımı ve grafikle açıklanması
4) Mamulün hayat seyrinde dönemlerin özellikleri ( mamul, satışlar, karlılık, maliyetler, üretim, dağıtım, tutundurma, aracılar ve tüketiciler ve rekabet açısından):
*Sunuş Dönemi
* Büyüme Dönemi
* OLgunluk dönemi
* Gerileme dönemi |
9 | ARASINAV |
10 | MARKA
1) Tanımı
2) Marka kullanmanın yararları: İşletme, Tüketi ve Toplum açısından
2) İyi Bir marka adının özellikleri
3) Ambalaj
4) Servis, Kalite
FİYAT
1) Tanımı ve Fiyatlandırma Yöntemleri
2) Fiyatlandırma Yöntemleri (Maliyete, talebe göre )
3)Nihai Fiyatın Belirlenmesi: Psikolojik, Tutundurucu, İndirimli, Farklılaştırıcı Fiyatlandırma
4)) Yeni Mamulü Fiyatlandırma Stratejileri ( Pazara Nüfuz etme ve Pazarın Kaymağını Alma Stratejileri) |
11 | TUTUNDURMA
1) Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Tutundurma Karması
2) Tutundurma Metotları ve Özellikleri
* Kişisel Satış
* Reklam
* Halkla İLİŞKİLER
*Satış Promosyonu
(Satış Geliştirme)
*Doğrudan Pazarlama
3) Tutundurma Karması Stratejileri : İtme ve Çekme Stratejileri
4) Tutundurma Karmasının SEçimini Etkileyen Faktörler |
12 | DAĞITIM KANALLARI, LOJİSTİK
1) Dapıtım kanalı ve lojistik kavramları, önemi ve fonksiyonları
2) Doğrudan ve Dolaylı Dağıtım kavramları
3) Aracı kullanma nedenleri
3) Dağıtım kanalının seçimi |
13 | DAĞITIM KANALLARI VE LOJİSTİK
4) Dağıtım Politikaları
5) Dağıtım Kanallarında Çatışma : Yatay ve Dikey Çatışma Kavramları |
14 | 1) LOjistik Kavramı : Anlamı, Faydaları, Fonksiyonları
2) Toptancılık ve Perakendecilik : Tanımları, Fonksiyonları, Çeşitleri |