Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. NİL AYDUĞAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Öğr.Gör. Çınar GARİP

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, işletmelerin müşterileri tanımalarını, kazanmalarını ve kazılan müşterilerini de muhafaza etmelerini sağlayarak sadık müşteri kitleleri yaratmalarını sağlamaktır. Aynı zamanda müşterilerin itiraz ve şikayetlerinin doğru değerlendirilerek müşteri memnuniyetiyle çözümlemektir.
Dersin İçeriği Müşteri ilişkilerinin önemi, Tarihsel süreçteki gelişimi, Müşteri ilişkilerinin uygulanmasının işletmelere katkıları, müşteri sadakati ve sadakat türleri, müşteri tatmini ve bağlılığının oluşturulması, müşteri ilişkilerinin uygulanması, müşteri ilişkilerinin aşamaları, müşterilerle iletişimin kuralları ve iletişim türleri, müşteri itiraz ve şikayetlerinin alınması, müşteri şikayetlerinin çözüme kavuşturulması, müşteri ilişkilerinin ölçülmesi, müşteri ilişkilerinin Dünya da ve Türkiye'de nasıl uygulandığına dair kurumsal işletmelerden örneklerin verilmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Müşteri ilişkileriyle ilgili temel kavramların tanımlanması
2Pazarlamadan Müşteri ilişkileri yönetimine tarihsel geçiş
3Müşteri ilişkileri yönetiminin önemi - amaçları ve işletmeler için faydaları
4Müşteri ilişkilerinin özellikleri
5Müşteri memnuniyetinin oluşturulması, memnuniyeti etkileyen iç - dış faktörler
6Müşteri bağlılığı - müşteri tatminini - müşteri değeri kavramları
7Müşteri sadakati ve sadakat türleri (Ödev konularının dağılımı)
8Müşteri ile iletişimin önemi ve iletişim türleri
9ARA SINAV
10Müşteri ilişkilerinin planlanması ve uygulanması
11Ödev sunumlarının gerçekleştirilmesi
12Müşteri itirazları ve şikayetlerinin çeşitleri ve İşletmelerin şikayet yönetim süreçleri
13Dünyadan ve Türkiye'den örneklerle işletmelerin müşteri memnuniyetini ölçme ve değerlendirme yöntemleri
14Genel konu tekrarı ve sınav hakkında değerlendirme

Kaynaklar

1- Müşteri İlişkileri Yönetimi - Prof.Dr.Yavuz ODABAŞI - Aura Yayınevi
2- Müşteri İlişkileri Yönetimi - Hülya BAKIRTAŞ - Ekin Yayıncılık