Ders Planı / ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. ÖZLEM ŞENEL
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. ÖZLEM ŞENEL
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Uluslararası pazarlara girişte kullanılabilecek çeşitli yöntemlerin ve bu konuda uygulanabilecek çeşitli pazarlama stratejilerinin öğrencilere aktarılması amaçlanmatadır.
Dersin İçeriği Pazarlamayla ilgili çeşitli yaklaşımlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar ve konumlandırma, Pazarlamada çevresel faktörler, pazara giriş yöntemleri, standartlaşma ve uyarlama, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejileri

Haftalık Ders Konuları

1Uluslararası pazarlama tanımı, nedenleri, avantajları
2Uluslararası pazarlamada çevresel faktörler
3Uluslararası pazar araştırmaları
4Uluslararası pazar araştırma yöntemleri
5Uluslararası pazarlara giriş stratejileri: İhracat,montaj yoluyla üretim,lisans verme, franchising
6Uluslararası pazarlara giriş stratejileri:Sözleşmeli üretim,ortak girişim,doğrudan yatırım
7Uluslararası pazarlamada ürün:Ürün planlama stratejileri,kalite kontrol ve standartlaştırma,ambalajlama
8Uluslararası pazarlamada ürün:Markalama,etiketleme, garanti ve teknik hizmet,mamul hayat eğrisi
9Ara Sınav
10Uluslararası pazarlamada fiyatlandırma
11Uluslararası pazarlamada dağıtım
12Uluslararası pazarlamada tutundurma
13Örnek uygulama
14Genel tekrar

Kaynaklar

1- Prof. Dr. Erdoğan Koç(Ed.) ve Doç.Dr. Ahu Yazıcı Ayyıldız (Ed.) (2023), Uluslararası Pazarlama
2-İpek Altınbaşak, Ayşe Akyol (2008). Küresel Pazarlama Yönetimi
3- Mehmet Karafakioğlu (2010). Uluslararası Pazarlama Yönetimi