Ders Planı / MARKETING MANAGEMENT

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İLKAY KARADUMAN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. İLKAY KARADUMAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders öğrencilere pazarlama konusunda temel bilgi ve pazarlama yönetimi, tüketici davranışı, hedef pazarlama, ürün, fiyat, dağıtım ve pazarlama iletişimleri stratejileri konusunda bilgi kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Bu ders pazarlamanın tanımı, pazarlama strateji ve planları, bilgi toplama ve talep tahminleme, pazarlama araştırması, uzun vadeli sadakat ilişkileri oluşturma, tüketici pazarlarının analizi, kurumsal pazarların analizi, pazar bölümlendirme ve hedefleme, marka değeri, marka konumlandırma, ürün, fiyat, yer ve pazarlama iletişimleri stratejileri ağızdan ağıza pazarlama, uluslararası pazarlar, yeni pazarlama karmaları oluşturma ve bütünleşik pazarlama örgütü konularında odaklanmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş, dersin amaçlarını anlamak
2Pazarlamanın Yeni gerçeklikler kapsamında tanımlanması
3pazarlama planı ve stratejilerinin geliştirilmesi
4Bilgi toplama ve talep tahmini
5Pazar potansiyeli
6Birinci Ara Sınav
7Uzun Dönemli Müşteri İlişkileri Oluşturma
8Ara Sınav
9Müşteri ve Kurumsal Pazarlar
10Marka Konumlandırma ve Değeri
11Değer Yaratma
12Değer Ulaştırma
13Değer İletme
14Tekrar

Kaynaklar

1- Global Marketing, Third Edition, by Warren J. Keegan and Mark C. Green, Prentice Hall, N.J. 2003. (ISBN 0-13-066998-9)