Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. ELVİN YILDIRIM
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Efe Güzeloğlu

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin Osmanlı ıslahat hareketleri hakkında bilgilendirmesini sağlamak
Dersin İçeriği Dersin İçeriği: XVII. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nin sosyal ve siyasal yapısı, Lale Devri ile başlayan Osmanlıdaki yenileşme hareketleri, III. Selim, II. Mahmut, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet'in ilanı ve bunların Osmanlı Devleti’nde meydana getirdiği değişimleri kapsamaktadır. .

Haftalık Ders Konuları

1Islahat nedir, Islahat Kavramı, 17.yüzyıl ıslahatları
2Lale devri
31730–1754 ve 1757-1774 yenileşme dönemi
4I. Abdülhamid dönemi yenileşme hareketleri
5III. Selim dönemi
6III. Selim dönemi yenileşme hareketleri
7II. Mahmud dönemi
8Tanzimat dönemi
9ara sınav
10Tanzimat dönemi yenileşme hareketler
11I. Meşrutiyet dönem
12I. Meşrutiyet dönemi yenilikleri
13II. Meşrutiyet dönemi
14Genel değerlendirme

Kaynaklar

1-Necdet Hayta-Uğur Ünal, Osmanlı’da Yenileşme Hareketleri, Gazi Kitabevi, Ankara 2005.
Ömer Açıkgöz, Osmanlı Modernleşmesi, Lotus Yayınevi, Ankara 2008.
Kemal Karpat, Osmanlıda Değişim, Modernleşme ve Uluslaşma, İmge Kitabevi, Ankara, 2006.
Kemal Karpat, Osmanlı Modernleşmesi-Toplum, Kurumsal Değişim ve Nüfus,İmge Kitabevi, Ankara, 2002.
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye-Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2009.
Ali Akyıldız, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004.
İlber Ortaylı, Batılılaşma Yolunda, Merkez Kitapçılık, İstanbul, 2007.