Ders Planı / MATEMATİK

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Temel Matematik I kavramları ve prensipleri verilir. Bunları uygulamaları ile birlikte gösterir. Matematiğin diğer bilim dalları üzerindeki rolü açıklanır. Matematiğe karşı olumlu tutum sahibi yapar. Matematik alanında karşılaştığı problemleri analiz etmeyi gösterir. Problem çözme alışkanlığını verir. Analitik düşünme ve değerlendirme yeteneğini geliştirir.
Dersin İçeriği Kümeler, küme işlemleri, sayı kümeleri, rasyonel sayıların ondalık gösterimi, devirli ondalık sayılar, sayı sistemleri, taban aritmetiği, mutlak değer, aralıklar, üslü ve köklü sayılar, I. ve II. derece denklemler ve çözümleri, I. ve II. derece eşitsizlikler ve çözümleri, oran ve orantı, yüzde hesapları, koordinat düzlemi, bağıntılar, fonksiyonlar ve özellikleri, bazı özel fonksiyonlar ve bileşke fonksiyonu, ters fonksiyon, doğru denklemi ve parabol, lineer denklem sistemleri ve çözümleri, limit ve süreklilik, türev ve türevin uygulamaları.

Haftalık Ders Konuları

1Kümeler ve küme işlemleri, sayı kümeleri.
2Rasyonel sayıların ondalık gösterimi, devirli ondalık sayılar.
3Sayı sistemleri, taban aritmetiği ,mutlak değer ve aralıklar.
4Üslü ve köklü sayılar.
5I. ve II. Derece denklemler ve çözümleri.
6I. ve II. Derece eşitsizlikler ve çözümleri.
7Oran ve orantı, yüzde hesapları.
8Koordinat sistemi, bağıntılar, fonksiyonlar ve özellikleri.
9Bazı özel fonksiyonlar ve bileşke fonksiyonu, ters fonksiyon.Ara Sınav.
10Doğru denklemi ve parabol.
11Lineer denklem sistemleri ve çözümleri.
12Limit , süreklilik ve özellikleri.
13Türev ve özellikleri.
14Türevin uygulamaları.

Kaynaklar

1-Mustafa Balcı,Temel Matematik,Balcı Yayınları,2008,Ankara.
2-Thomas, G. B. Jr., R. L. Finney, M. D. Weir, F. R. Giordano, Thomas’ (2003): Calculus, Pearson Education, Inc. pp. 1208