Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALİYE ATEŞ ÖS
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları -

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri, öğrenme kuramları, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, etkili öğrenme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini; tarihsel açıdan psikoloji akımlarına ve öğrenme kuramlarına genel bakış, öğrenme ilkeleri, klasik ve edimsel koşullanma, bilişsel öğrenme kuramları, sosyal öğrenme, geştalt ve insancıl öğrenme yaklaşımlarını kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Ders içeriklerine ilişkin temel bilgiler ve açıklamalar
2Öğrenme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
3Öğrenmenin doğası ve biyolojik temelleri
4Öğrenmeyi etkileyen faktörler
5Öğrenme kuramları-Klasik ve Araçsal/Edimsel Koşullanma IVAN PETROVICH PAVLOV ve TOLMAN Amaçlı davranışçılık Kuramı Burrhus Frederic Skinner 1, Kurama Genel Giriş,
6Burrhus Frederic Skinner 2, Edimsel Davranışçılık, Pekiştirme ve Ceza
7EDWIN RAY GUTHRİE Bitişiklik Kuramı ve Bağlaşımcılık Kuramı (Thorndike)
8VİZE
9Sosyal Öğrenme Kuramı
10Öğrenme kuramları-Gestalt ve insalcıl yaklaşım
11Vygostky’nin Sosyo- Kültürel ve Bilişsel Gelişim Teorisi
12Bilgiyi işleme modeli
13Bilgiyi işleme modeli
14Unutma ve Hatırlama-Geri Çağırma

Kaynaklar

Ormrod, J. E. (2016). Öğrenme Psikolojisi. Çev.Ed. Mustafa Baloğlu. 6. Basım, Nobel Yayın. Ankara.
*Yeşilyaprak, B. (2005). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. 9. Baskı, Pegem Yayıncılık. Ankara.