Ders Planı / INTRODUCTION TO LANGUAGE AND LINGUISTICS-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 4.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. TÜRKAY BULUT
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ ÇELE
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders, dilbilimin temel bileşenlerini tanıtmayı, öğrencileri edimbilim, söylem analizi, anlambilim, bölgesel ve sosyal çeşitlilik, dil ve kültür gibi kavramlarla tanıştırmayı amaçlar. Bu ders ünitesinin amacı, dilbilimin alt alanlarını incelemek ve öğrencileri dilbilim ve edebiyatın bazı disiplinler arası çalışmaları hakkında aydınlatmaktır.
Dersin İçeriği Ders sözdizimi, anlambilim, edimbilim ve dilbilimin diğer alt kategorileri gibi konuları kapsar. Öğrenciler dil ve edebiyat arasındaki ilişkiyi anlayacaklardır. Ayrıca, yazılı dil ve dil tarihine odaklanıyoruz.

Haftalık Ders Konuları

1Sözdizimi: Derin ve Yüzey yapısı, özyineleme, ağaç diyagramı, tümce yapısı.
2Sözdizimi: Derin ve Yüzey yapısı, özyineleme, ağaç diyagramı, tümce yapısı
3Semantik: anlamsal roller, sözcüksel ilişkiler, eşdizim
4Semantik: anlamsal roller, sözcüksel ilişkiler, eşdizim
5Pragmatik: bağlam, referans, söz edimleri, nezaket
6Pragmatik: bağlam, referans, söz edimleri, nezaket
7Söylem analizi: Söylemi yorumlama, konuşma analizi, işbirlikçi ilke, Arka plan bilgisi
8Söylem analizi: Söylemi yorumlama, konuşma analizi, işbirlikçi ilke, Arka plan bilgisi
9Yazılı Dil: yazı türleri, yazılı İngilizce
10Dil tarihi ve değişim: soy ağaçları\ karşılaştırmalı yeniden yapılandırma, İngilizce tarihi
11Dil tarihi ve değişim: soy ağaçları, karşılaştırmalı yeniden yapılanma, İngilizce tarihi
12Revizyon ve geri bildirim
13Dil ve toplum
14Revizyon ve geri bildirim

Kaynaklar

The Study of Language, (4th ed.) George Yule, 2010, CUP. N.Y. (recommended)



Teach Yourdelf Linguistics (2003), Herbert, A. P, McGraw Hill (required)