Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. RAGIP ÖZYÜREK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste psikolojik danışman adayının bireyle psikolojik danışma yapma ile ilgili olarak başlangıç düzeyini geçmesi amaçlanmaktadır. Aday, mezun olduktan sonra değişik yaşlardaki bireylerle, psikolojik danışma ve ilke tekniklerine göre en azından görüşme yapma becerisi bakımından gelişebilmelidir.
Dersin İçeriği Psikolojik danışman adaylarının bireysel psikolojik danışma oturumları yapması ve bireysel ve/ya da grupla süpervizyon toplantılarına katılarak, geribildirim alması.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin tanıtımı
2Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması
3Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması
4Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması
5Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması
6Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması
7Süpervizyon toplantısı
8Arasınav haftası olabilir
9Süpervizyon toplantısı
10Süpervizyon toplantısı
11Süpervizyon toplantısı
12Süpervizyon toplantısı
13Süpervizyon toplantısı
14Süpervizyon toplantısı ve genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ateş, B. (2017). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma. Kuram ve uygulama (Genişletilmiş 2. b.). Ankara: Vize.
Austin, V., & Sciarra, D. (2012). Çocuk ve ergenlerde duygusal ve davranışsal bozukluklar. (M. Özekes, Çev.) Ankara: Nobel.
Carkhuff, R. R. (2014a). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.
Carkhuff, R. R. (2014b). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Eğitimcinin kılavuzu. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.
Carkhuff, R. R. (2014c). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Öğrenci çalışma kitabı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.
Corey, M. S., Corey, G., & Corey, C. (2016). Psikolojik danışmada gruplar. Süreç ve Uygulama. (F. Aysan, S. Balcı Çelik, & A. Uz Baş, Çev.) Ankara: Nobel.
Donat Bacıoğlu, S. (2018). Üniversite döneminde önleyici psikolojik danışma ve müdahale. F. Savi Çakar içinde, Önleyici psikolojik danışma kuram ve uygulamaları (s. 479 - 517). Ankara: PEGEM.
Chan, M., & Giblin, N. (2020). Bireyle psikolojik danışma ve terapi. Beceriler ve teknikler (3. baskıdan çeviri). (E. Çetinkaya Yıldız, & G. Çakır, Çev. Ed.) Ankara: Nobel.

Dryden, W., & Reeves, A. (2017). Psikolojik danışma uygulamalarında temel konular (2 b.). (F. Akkoyun, Çev.) Ankara: Nobel.
Ece Özcivanoğlu, M. E. (2010). Yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programı: Atılganlık becerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 11-19.
Eren Gümüş, A. (2010). Sosyal kaygı ile başa çıkma. U. Öner içinde, Uygulamalı grup rehberliği programları dizisi (2. b.). Ankara: Nobel.
Erford, B. (2019). Psikolojik danışmanların bilmesi gereken 40 teknik. (A. Uz Baş, Çev.) Ankara: PEGEM Akademi.
Hackney, H., & Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, & S. Sevim, Çev.) Ankara: Mentis.
Jacobs, E., & Schimmel, C. (2016). Etki terapisi (3. b.). (A. N. Canel, Çev.) İstanbul: Pinhan.
Kauffman, J. M., & Landrum, T. J. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri (Olgular ilaveli) (10. baskıdan çeviri b.). (S. Kaner, Çev.) Ankara: Nobel.
Masson, R. L., Jacobs, E. E., Harvil, R. L., & Schimmel, C. J. (2014). Grup danışmanlığı. Stratejiler ve beceriler. (P. Nedim Bal, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
Öz, F. S. (2008). Öfke yönetimi eğitiminin ergenlerde öfke ile başa çıkma ve iletişim becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE.
Tunç Aksan, A. (2017). Ergenlerde intihara müdahale ve çocuklarda yas sürecine müdahale. Okul psikolojik danışmanları için çalışma kitabı. Mersin: Yenişehir Rehberlik Araştırma Merkezi.