Ders Planı / EMLAK PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Öğ.Gör. MUSTAFA HAKAN ÖZELMACIKLI

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersi alan öğrencilere "Emlak Pazarlama" işlemleri hakkında detaylı bilgi verilmektedir.
Dersin İçeriği •Emlak pazarlamasına ilişkin temel kavramlar, •Emlak pazarı, özellikleri ve bu pazarda etkili olan gruplar, •Emlak Pazarlamasında Aracılık Hizmeti ve Etkinliği, •Emlak Aracısı (Emlakçı) ve taşıması gereken özellikleri, •Emlak Fiyatlandırması, yöntemleri ve bunda etkili olan faktörler, •Emlak satışı ve bu konuda dikkat edilmesi gereken hususlar, •Emlak sektöründe tanıtım çalışmaları •Reklam ve Halkla ilişkiler •Gayrimenkul geliştirmenin süreci ve pazarlamanın yeri, •Genel pazarlama yöntemleri, •Pazar fırsatlarının belirlenmesi, •Hedef pazarın incelenmesi ve seçilmesi, •Pazarlama stratejisinin oluşturulması ve uygulanması.

Haftalık Ders Konuları

1•Emlak Pazarlamasına İlişkin Genel Kavramlar •Emlakta Arz ve Talep Dengesi •Emlakta Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler •Emlak Oluşumu ve İhtiyacı
2•Emlakçılık Mesleğinin Tanımı ve Konusu •Emlak pazarı, özellikleri ve bu pazarda etkili olan gruplar, •Emlak Geliştirme ve Süreci •Gayrimenkulde Yaşam Evresi •Emlakta Ömür Kavramı (Fiziksel – Ekonomik)
3•Emlak Pazarlamasında Aracılık Hizmeti ve Etkinliği, •TSE Emlakçılık hizmetleri mecburi standart tebliği •Emlakçılık Yasa Tasarısı •Toplumun Emlakçıya ve sektöre bakış açısı •Emlakçılık mesleğinin ilkeleri, amaçları ve etiği •Emlak Aracısı (Emlakçı) ve taşıması gereken özellikleri,
4•Emlakta Genel Kavramlar •Emlakçılıkta Kullanılan Terimler •Parsellere ve yapı düzenine ait tanımlar
5•Emlakta Hedef pazarın incelenmesi ve seçilmesi, etki alanları •Pazarlama stratejisinin oluşturulması ve uygulanması. •Emlakta Ofis içi pazarlama aktiviteleri •Emlak sektöründe franchising •Kurumsal kimlik ve felsefesi
6•Pazarlamada Tapu kayıtları ve önemi •Tapunun tanımı ve örgütü •Tapu siciline başvuru •Tapu sicilinin incelenmesi •Bilgi ve kayıt örneklerinin istenmesi •Tapu ve kadastro harçları ve damga vergisi
7•Pazarlamada Bölge İnceleme ve Araştırma •Belediye ve İmar Planlarında incelemeler •Belediye Dosya İncelemeleri •Bölge Haritaları ve incelemeleri •Araştırma Süreci ve komşuluk çerçevesi
8•Değerlemenin tanımı ve yöntemleri •Emlak Fiyatlandırması, yöntemleri ve bunda etkili olan faktörler, •Ekpertiz raporlarının hazırlanması •Diğer rapor türleri
9•Emlak Alım ve Satımında Pazarlama •Emlak Kiralamada Pazarlama •Emlak Pazarlama Teknikleri •Pazarlamada Dikkat Edilecek Unsurlar
10•Konut Kredileri ve Pazarlamadaki Etkileri •Kredi Kavramları •Mortgage Yasası •Kredi Türleri, oranlar ve hesaplamaları
11•Pazarlamada Sözleşmenin Önemi ve Sağladığı Yararlar •Müşterileri Sözleşmeye İkna Etme Yöntemleri •Kira Sözleşme örnekleri ve uygulamaları •Satış ve kiralaya verme sözleşmeleri •Alım – Satım Protokolleri
12•Emlak sektöründe tanıtım çalışmaları •Gazete ilanları ve pazarlamadaki etkisi •İlan fiyatları hesaplama ve kampanyaları •İlan verirken dikkat edilmesi gerekenler •İnternetten ilan takipleri
13•Emlak sektöründe tanıtım çalışmaları •Gazete ilanları ve pazarlamadaki etkisi •İlan fiyatları hesaplama ve kampanyaları •İlan verirken dikkat edilmesi gerekenler
14•İnternetin Pazarlamadaki Etkisi •İnternetten ilan takipleri •Pazarlamada innovasyon •Pazarlamada Beden Dili •Halkla İlişkiler ve emlakçılıktaki önemi

Kaynaklar

1- ALTIN EMLAK EMLAKÇININ EL KİTABI