Ders Planı / BANKA VE SİGORTA PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM UZUN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM UZUN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Pazarlama ve hizmet pazarlaması kavramı, banka ve sigorta hizmetlerinin pazarlama özellikleri ve stratejileri hakkında bilgi vermek, bu dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği Derste pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılık ve sigortacılıkta pazarlama, müşteri odaklı pazarlama, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma ( reklam, halkla ilişkiler, satış promosyonu,internette satış) hedef pazar, bölümlendirme, konumlandırma konuları aktarılacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlamanın tanımı, önemi, gelişimi, müşteri odaklı pazarlama (CRM)
2Pazarlama Karması Kavramı: Mamul, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım
31. Mamul Kavramı, mamullerin sınıflandırılması, mamul hayat seyri , yeni mamul geliştirme, marka ve marka stratejileri
42. Fiyat kavramı: fiyatlandırma yöntemleri ve yeni mamul fiyatlandırma stratejileri
53. Dağıtım: Doğrudan dağıtım, dolaylı dağıtım, Dağıtım politikaları, Dağıtım kanallarında ilişkiler: toptancılık, parekedencilik
64.Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama
7Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
8Hizmet pazarlaması: tanımı, çeşitleri, özellikleri
9Ara Sınav
10Banka ve sigorta fiyatlaması
11Banka ve sigorta hizmetlerinin dağıtımı
12Banka hizmetlerinde tutundurma
13Sigorta hizmetlerinde tutundurma
14Banka ve sigorta hizmetlerinde kalite

Kaynaklar

1- Pazarlama İlkeleri : Prof Dr. İsmet Mucuk,İstanbul,2009, Geliştirilmiş 17. basım, Türkmen Kitabevi
2.Banka Hizmetleri pazarlaması: A.Aslan Şendoğdu&Mete Sezgin, Literatür yayınları