Ders Planı / AYAKKABI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi EVRİM AL
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencileri pazarlama kavramı ve işletmelerde pazarlama yönetiminin temel kavramları hakkında bilgi sahibi yaparak tasarım hazırlarken ve sunarken tüketicinin taleplerini dikkate almaları sağlamak.
Dersin İçeriği Pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama biliminin tarihsel gelişimi, pazarlama anlayışı ve yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, pazarlama karması unsurları, internette pazarlama, pazarlama yönetimi ve uluslararası pazarlama.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlamanın tanımı, kapsamı ve önemi. Pazarlama biliminin tarihsel gelişimi.
2Pazarlama çevresi.
3Stratejik pazarlama.
4Pazarlama araştırması.
5Pazarlama araştırması.
6Pazar bölümlendirme.
7Pazar bölümlendirme.
8Pazarlama karması unsurları. Mamul.
9Fiyat.
10Tutundurma.
11Dağıtım.
12Pazarlama yönetimi.
13Pazarlama yönetimi.
14Uluslararası pazarlama.

Kaynaklar

1- İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009.
2- Konu ile ilgili çeşitli makalelerin incelenmesi