Genel Bilgiler

Görsel İletişim tasarımı bölümü ders programı içeriği, görüntü içeren her araca uygun bir görsel tasarım becerisi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda teknoloji ve kültürün değişen taleplerine göre sürekli bir evrim içerisinde olan bu bölüm, metodolojik düşünme, yaratıcılık, teorik bilgi ve pratik becerileri bir arada kullanan, digital analitik ve yaratıcı biçimde işleyerek amaca göre yeniden şekillendiren, görsel teknolojiyi iletişim ortamında ustalıkla kullanan elemanlar yetiştirmeyi amaçlar.

Misyon:

Misyonumuz, bilim ve sanatın sınırlarını genişleten, içinde yaşadığı toplumun gelişimine önderlik eden, bütüncül bakış açısı ile olay ve olguların çözümünde özgürlükçü, analitik ve eleştirel bakış açısıyla yaklaşabilen, yeni teknolojilerden haberdar olan ve bu teknolojileri aktif şekilde kullanabilen yeni dünyanın yenilikçi görsel iletişim profesyonellerini sektöre kazandırmaktır. Yaşam boyu eğitime inanmayı kendisine ilke edinen ve her daim öğrenciyi merkezde konumlandıran bölümümüz, güçlü dış paydaş ilişkileriyle sektörden ilham almakta, alanındaki tüm gelişmeleri kendi içeriklerine entegre etmektedir. Dahası, metodolojik düşünme, yaratıcılık, teorik bilgi ve pratik becerilerini bir arada kullanabilen bireylerin bu becerilerini dijital, analitik ve yaratıcı biçimde işleyerek amaca göre yeniden şekillendirebilen sektör profesyonellerini hayata kazandırmayı amaçlamaktadır.

Evrensel hak ve özgülüklere saygı duyan, araştırma ve öğretim birlikteliğinden feyz alan, çoğulculuğa ve çeşitliliğe saygı duyan toplumsal sorumluluk ve inovatif yaklaşımla sürekli kendini yenileyen bir yapıyı benimsemiş bireyler yetiştirmeyi misyon edinen görsel iletişim tasarımı bölümü, bu hedeflerini yerine getirmek ve uluslararası düzeyde konum elde etmeyi amaçlamaktadır. Akademik ve idari bileşenlerinin birlikte öğrenme tutkusu etrafında buluştuğu bölümümüzde diğer disiplinler ile ortak çalışabilen, görsel dünyanın çeşitliliği göz önüne alarak eğitim ve öğretim içerikleri daimî geliştirmektedir. Bölümümüz etik ve mesleki nesnellik kurallarına saygılı olmanın yanı sıra çok disiplinli yaklaşımlara açık, geniş ufuklu bireyler yetiştirmeyi, toplumun milli ve manevi değerlerine bağlı, insan haklarına karşı saygılı, ekolojiye karşı duyarlı, sürekli değişimi hayat felsefesi olarak benimsemiş, çağdaş ve özgürlükten ödün vermeyen bir anlayışla kendini daima yenilemekte ve bu felsefeyi benimseyen bireyler yetiştirmeyi kendine misyon edinmiştir.

Vizyon:

Görsel İletişim Tasarımı bilime, sanatsal üretime ve teknolojik gelişmelere katkı sağlamayı benimsemiştir. Çok boyutlu kalite standartları içinde akademik kadronunyenilikler çerçevesinde kendini sürekli yenilediği; tüm eğitim sürecinin planlanması, hayata geçirilmesi ve gerektiğinde önlemler alınabişmesi; görsel alanda yenilikçi, yaratıcı ve özgün eserlerin ortaya konularak gerek sektör gerekse bilimsel çalışmaların kazandırılması hususunda teorik ve uygulamalı eğitimin bütünleştirildiği, yaratıcı, yenilikçi ve sürdürülebilir bir yapı inşa edilmesi ilkelerini kapsayan bütüncül bir anlayışı benimsemekteyiz.

Değerler:

İAÜ İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü olarak çağa ayak uydurmanın önemini benimsemekte ve sahip olduğumuz temel değerlerimizi şu şekilde sıralamaktayız:

  • Akademik özgürlük ve sorumluluk bilincinde olmak,
  • Demokratik, özgürlükçü ve adil olmak,
  • Disiplinler arası bir bakış açısına sahip olmak
  • Araştırma ve öğretimin bütüncüllüğüne inanmak,
  • Uluslararası standartlarda eğitim sunmak ,
  • Öğrenci odaklı eğitimi benimsemek,
  • Alana ilişkin teknolojilere dair yetkinlik kazandırmak,
  • Yaşam boyu eğitimi desteklemek,
  • Yönetimde katılımcı ve şeffaf bir anlayışa sahip olmak
  • Çoğulcu ve çeşitliliğe önem vermek,
  • Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak,
  • Kültürel, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uymak.
  • Amaç:

Amacımız, eğitim ve öğretim faaliyetlerinde öğrenciyi merkezinde konumlandırarak, öğrencilerimizin eğitim ve öğretim süreçlerine etkin bir şekilde katılımını ve araştırıcı, sorgulayıcı, sentez yapabilen bireyler olmasını sağlamaktır. Bu bağlamda, toplumun değerlerine saygılı, katılımcı ve çok yönlü, gelişime ve değişime açıklık anlayışından hareket edebilen güncel, çözüm odaklı olan mesleki yetkinlik ve becerilere sahip iletişim meslek profesyonelleri yetiştirmektir.

Hedefler:

1. Eğitim-öğretim kalitesinin ve altyapısının sürekli gelişiminin sağlanması

  • Eğitim- öğretim programlarını güncel tutmak,
  • Sektörel iş birliklerini ve dış paydaşlarla ilişkileri güçlendirmek,
  • Dış paydaşları fakültemize davet etmek ve onları yerinde ziyaret etmek,
  • Paydaşlarla yürütülen toplantılar neticesinde yapılan fikir alışverişleri ile ders müfredat programlarını zenginleştirmek,
  • Sektör tecrübesi bulunan yetkin isimleri öğretim sürecine dahil etmek 
  • İletişim alanında tecrübeli ve yetkin isimlerle dijital etkinlikler, webinar buluşmaları, atölye çalışmaları düzenlemek

2. TV stüdyosu, kurgu odaları, reji odası, seslendirme odası, haber ajansı odası ve fotoğraf stüdyosu, atölyeler gibi uygulama alanlarının etkin biçimde kullanılması

  • Teorinin uygulama ile birleştirilmesi adına ödev ve projeleri fakülte uygulama alanlarını kapsayacak şekilde dağıtmak ve öğrenciler arasında görevlendirmeleri yapmak
  • İlgili alanlarda sektörde yarı zamanlı ya da proje bazlı çalışmak üzere öğrencileri yönlendirmek
  • İAHA destekli Göz Dergisi ve İF Haber'in yanı sıra PR Atölye, Reklam Atölyesi, Atölye Aydın ve İF Tasarım Atölyesi gibi uygulama yayınlarına öğrenci katılımını teşvik etmek

3. Bilimsel araştırma kapasitesinin geliştirilmesi ve teşvik edilmesi

  • Güçlü ve sürdürülebilir bir bilimsel araştırmalar politikası ortaya koymak
  • Ulusal ve uluslararası atıf indeksi kapsamındaki dergilerde yayın sayısını artırmak
  • Ulusal ve uluslararası kurumlardan proje desteğinin alınması
  • Alanla ilgili düzenli olarak kongre, konferans, seminer vb. faaliyetler gerçekleştirmek
  • Alanda yarışmalar düzenlemek ve mevcut yarışmalara öğrencileri yönlendirmek

4. Mezuniyet sonrası eğitim – öğretimin kalitesinin ve altyapısının geliştirilmesi

  • Mezunlar Derneği'nin fonksiyonlarını artırmak ve derneği görünür kılmak
  • Mezunlarla mevcut öğrenciler arasındaki bağı güçlendirecek sosyal faaliyetler, etkinlikler ve mentor buluşmaları düzenlemek

5. Sosyal sorumluluk, halkla ilişkiler ve toplumsal fayda faaliyetlerinde yer alınması

  • Fakülte olarak şehrin kamu ve özel kurumlarıyla sürekli iş birliği içinde olmak
  • İstanbul'daki kamu kurumları için eğitim etkinlikleri düzenlemek
  • Lise ve kolej ziyaretleriyle fakülte tanıtımını yapmak ve potansiyel öğrencilerle bağı güçlendirmek
  • Öğrencilere sosyal sorumluluk projeleri tasarlatmak ve uygulatmak.
​​Bölüm Olanakları:
• Yan dal 
• Çift ana dal 
• Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl) 
• Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkânı
Kariyer Olanakları:
Günümüz multimedya alanında dergi, gazete, internet, intranet, sinema, televizyon, grafik, tanıtım ve reklam ile ilgili tüm kurum ve kuruluşlarda iletişim tasarımcısı olarak çalışabilirler.

güncelleme: 31.3.2022 17:59